Browsing Eğitim Fakültesi by Category "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı"
Now showing items 1-20 of 37
-
Aile katılımı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
(2018)Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs (2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. ... -
‘Amerikan Güzeli’ filminin akılcı duygusal davranışçı terapi ve bilişsel terapi’nin bazı kavram ve görüşleri açısından incelenmesi
(Mersin Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, 1999 yılında Sam Mendes yönetmenliğinde çekilen Amerikan Güzeli (American Beauty) filminin ana karakterleri Lester Burnham, Carolyn Burnham, Jane Burnham ve Albay Frank Fitts’in genel davranışları ve önemli ... -
Assessment of the relationships between parents and teachers: Validation and reliability study the parent-teacher relationship scale
(2017)This study aims to adapt Parent-Teacher Relationship Scale (PTRS), which was developed by Vickers and Minke (1995) to Turkish and conduct the reliability and validity analyses. The PTRS is a 24-item scale that is designed ... -
Bağlanma temelli kanıta dayalı mentörlük modeli
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022)Sosyoekonomik faktörler, hane halkı ve yaşanılan sosyal çevre / mahalle özellikleri, öğrenme deneyimlerini, okula yönelik tutumları, genel ruh sağlığı ve refahı etkilediğinden çocuk ve gençlerin genel iyilik hali için ... -
Children’s learning behaviors: Psychometric properties of the preschool learning behavior scale in Turkey
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2018)The purpose of the current study was to adapt the Preschool Learning Behaviors Scale (PLBS), which was developed by McDermott, Leigh, and Perry (2002) to Turkish and examine reliability and validation. The PLBS is a 29-item ... -
Çocuk, teknoloji ve medya: Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışma
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim uygulamalarında teknoloji ve medya kullanımlarına ilişkin görüşlerini incelemek ve her iki öğretmen grubunun teknoloji ve medya kullanımları ... -
Çocukluk dönemi duygusal istismarı ile depresyon arasındaki ilişkide erken dönem uyumsuz şemaların aracı rolüne ilişkin bir gözden geçirme
(2016)Çocuğun büyüme ve gelişmesini olumsuz yönde etkileyen her türlü davrany? olarak tanymlanabilen çocukistismary yüzyyllardyr var olan bir durum olmasyna kar?yn,ancak son yüzyylda tybbi ve sosyal açydan önem kazanmaya ... -
Çocukluk döneminde travma ile çalışmak: Travmaoyun modeli
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)Çocukların büyürken karşılaştıkları stresli yaşam olaylar, onların zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimleri üzerinde kalıcı ve uzun süreli etkilere sahiptir. İstismar, kaotik aile yapısı içinde büyümek, aile içi şiddet, ... -
Değer odaklı yaşam ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, Wilson ve Groom (2002) tarafından geliştirilen Değer Odaklı Yaşam Ölçeği’ nin (DOYÖ) Türk kültürüne uyarlaması, geçerlik ve güvenirliğin sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, yaşları 18-32 ... -
DIR/Floortime: Otizm spektrum bozukluğunda bir erken müdahale modeli
(Kalem Vakfı Okulları, 2021)Bu derleme çalışmasında Otizm Spektrum Bozukluğu olan özellikle erken çocukluk döneminde çocuklara müdahalede sunulan DIR/Floortime modelinin kuramsal temelleri, uygulama basamakları, temel yapısı, pratik bilgiler ve ... -
Ergen annelerine uygulanan ebeveyn stresini yönetme programının etkililiği
(Sakarya Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, TEOG sınavına hazırlanan ergenlerin annelerine uygulanan Ebeveyn Stresini Yönetme Programı’nın (ESYP) annelerin anne-babalık stres ve ebeveyn mantıkdışı inanç düzeylerine ve ergenlerin anne baba beklentilerine ... -
Ergenlerde olumlu sosyal davranışları yordamada koruyucu faktörler ve bazı kişisel değişkenlerin rolü
(2016)Bu araştırmada 14-18 yaş aralığında bulunan öğrencilerde olumlu sosyal davranışların, koruyucu faktörler (kişisel inanç yapısı, kontrol düzeyi, uygun davranışlar, uygun davranışlar ile ilgili modeller ve sosyal destek) ve ... -
Factors negatively affecting Turkish EFL learners' achievement: A gender-based exploratory study
(International Balkan University, 2020)The reasons for the Turkish students' poor foreign language achievements have long been a subject of discussion among educators. This is owing to the fact that Turkish students spend many years on learning English, starting ... -
Genç yetişkinlerde çocukluk çağı olumsuz yaşantıları, öz-şefkat ve duygu düzenleme becerileri depresyon belirtilerini yordar mı?
(2020)Bu çalışmanın amacı, depresyon belirtilerinin, çocukluk çağı olumsuz yaşantıları, duygu düzenleme ve öz-şefkat tarafından yordanıp yordanmadığını incelemektir. Verilerin toplanmasında, Beck Depresyon Envanteri, Çocukluk ... -
Gençler için sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük
(T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2020)Bu çalışmada mentörlük programlarının bir akran ilişki modeli olarak etkililiği ile ilgili bir durum tespiti yapılarak Türk gençleri için neler sunabileceğinin tartışılması ve bir çerçeve sunulması amaçlanmıştır. Ayrıca, ... -
An investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning English
(International Balkan University, 2020)This study examined(1) whether there is a difference between male and female undergraduate English language teaching (ELT)students perception with regard to the reasons they attribute to the unenviable reputation of Turkish ... -
It takes a village: Including diversity of pupils' needs in science classes
(2016)Science teaching for promoting inclusion (Step-IN) project is Teacher Development Agency (TDA) funded collaboration between a secondary school and a higher education institute. This project was based on a collaborative ... -
Kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşleri
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere normal gelişim gösteren öğrenciler tarafından uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada ... -
Liselere giriş sınavı matematik problemlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Mersin Üniversitesi, 2021)2017-2018 eğitim öğretim yılında Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi olarak uygulanan TEOG sınavının yerini, Liselere Giriş Sınavı (LGS) olarak adlandırılan yeni bir sınav sistemi almıştır. Bu çalışmada, kamuoyunda ... -
Okul öncesi eğitimde yapılandırılmamış oyuna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim uygulamalarına ve yapılandırılmamış (serbest) oyuna ilişkin görüşlerini belirlemek ve çocukların oyunlarına dahil olma durumlarını incelemektir. Araştırma kapsamında, ...