• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • English Language Teaching
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • English Language Teaching
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning English

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (483.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Solhi, Mehdi

Metadata

Show full item record

Citation

Solhi, M. (2020). An investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning English. Turkish Studies - Language and Literature, 15(1), 385-395. http://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40401

Abstract

This study examined(1) whether there is a difference between male and female undergraduate English language teaching (ELT)students perception with regard to the reasons they attribute to the unenviable reputation of Turkish students in learning English, (2) to what extent the age of the ELT students accounts for attributing English learning failure of Turkish students to different reasons, and (3) whether the English language learning time of the ELT students can affect their attributing Turkish students' failure in learning English to any particular reason. A total number of 59 ELT students studying at different private and publicuniversities in Turkey completed a standardized form of Turkish Students' Failure in Language Learning Scale online. Results indicated no significant difference between male and female students perception with regard to attributing the reasons to Turkish students’ poor performance in learning English. Nor did age play a significant role in their attributing the failure to any particular reason. Besides, the time spent on learning English was not significantly a determining factor in ascribing the failure toany different reason.
 
Bu çalışma (1) Türk kız ve erkek İngilizce öğretmenliği lisans öğrencileri arasında Türk öğrencilerin İngilizce öğreniminde kötü ünlerine ilişkin düşüncelerinde cinsiyetlerine bağlı bir fark olup olmadığını, (2) İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin Türk öğrencilerin İngilizce öğrenme başarısızlıklarını farklı nedenlerle ilişkilendirmesinde yaş faktörünün önemli olup olmadığını ve (3) İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin kendi İngilizce öğrenme sürelerinin Türk öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki başarısızlıklarını ilişkin sebepleri etkeleyip etkilemediğini araştırmaktadır. Türkiye'deki farklı özel ve devlet üniversitelerinde öğrenim gören toplam 59 İngilizce öğretmenliği öğrencileri, Dil Öğreniminde Başarısızlık Ölçeği'ni online olarak doldurmuştur. Sonuçlara göre, erkek ve kız öğrenciler arasında, Türk öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki zayıf performanslarının nedenleri açısından anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin yaşlarının, öğrencilerin İngilizcedeki başarısızlık oranını herhangi bir sebeple ilişkilendirmelerinde önemli bir rol oynamadığı görülmüştür. Bunun yanısıra, İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin İngilizce öğrenmek için harcadıkları zaman, bahsedilen başarısızlığı farklı sebeplere bağlı olduğunu göstermemektedir.
 

Source

Turkish Studies - Language and Literature

Volume

15

Issue

1

URI

http://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40401
https://hdl.handle.net/20.500.12511/9012

Collections

  • Makale Koleksiyonu [26]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1694]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Guide | Contact |

[email protected]

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.