Başlık için Radyo, Televizyon ve Sinema listeleme
Toplam kayıt 25, listelenen: 1-20
-
Acquisition of financial literacy as a life skill: A study on financial literacy awareness of students
(IGI Global, 2019)Alongside the phenomena such as crisis, prosperity, etc., which emerged with the increase of global competition, the development of literacy levels has become critical. In the acquisition and development of financial ... -
An authopreter narrative: An essay on reading the book saussure suspects with author-interpreter interaction
(IGI Global, 2021)Few people can show mathematics, physics, chemistry, geometry, or foreign language among the lessons they love in the educational process. It is no doubt that these lessons, which are difficult to understand and challenging ... -
Beden olumlama kampanyaları: Z kuşağının yaklaşımına dair bir odak grup çalışması
(2023)Tüketim kültürünün günümüzdeki taşıyıcısı moda endüstrisi, sadece akımları değil güzellik standartlarını da belirlemektedir. Yıllarca reklam kampanyaları ideal beden imajını temsil eden modeller kullanmıştır ancak markalar ... -
Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi
(2019)Medya, bireylere enformasyon akışı sağlamanın yanında kamuoyu oluşturma, kültüraktarımı, sosyalleştirme, siyasallaştırma v.b işlevlere de sahiptir. Medya, özellikleçocuk kitle dikkate alındığında bir eğitim aracı olarak ... -
Cinema and the digital revolution: the representations of digital culture in films
(2024)This article examines popular cinema’s interactions with digital culture, focusing on cinema and social structure. A product of technological and social developments, digital culture has introduced the creation of cyberspace, ... -
Digital activist movements for energy resources: The case of Greenpeace Turkey
(Springer Nature, 2022)In this study, it is evaluated energy-related Twitter posts of Greenpeace Turkey, which is one of the most important and active NGOs in Turkey. The examples of tweet contents are investigated to the popularity ranking of ... -
Dijital dünyada yeni bir boyut: Metaverse kavramına ilişkin bir inceleme
(2023)Bu çalışma kapsamında bir sosyal medya bileşeni olarak Youtube üzerinde yer alan Metaverse ile ilgili videoların, söylem analizi bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada Metaverse konulu videolar, ... -
E-Retailing practices in mobile marketing: The case of getir application
(IGI Global, 2019)Today, the Internet has become a frequently-used tool in trading information, products, and services. Together with the transformations in the Internet, new media, and mobile technologies, the retail sector is also developing ... -
Energy crisis: An actual collapse? Energy crisis and apocalypse societies in popular films
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)This chapter is based on the claim that the energy crisis, frequently on the agenda for the last 20 years, has become one of the main issues of print and visual media. This study discusses two films, especially in 2015 and ... -
Etoriksel analiz çerçevesinde spor kulübü başkan adaylarinin konuşmalarinin incelenmesi
(Uluslararası Balkan Üniversitesi, 2019)İkna kavramı, geçmişten günümüze sosyal bilim çalışmalarındaüzerinde sıkça durulan bir konudur. Günümüzde birçok önemlikonuşmacı, siyasi lider, akademisyen için güzel, etkili ve çarpıcıkonuşma yapmak önem teşkil etmektedir. ... -
Gündemi twitlemek: Twitter’da enformasyon güvenilirliği üzerine bir araştırma
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Sosyal medya platformları son yıllarda kullanıcılar tarafından enformasyon kaynağı olarak kullanılmaktadır. Olağanüstü durumlarda ve kriz dönemlerinde sosyal medya platformları yoğun olarak kullanıcılar tarafından enformasyon ... -
Haber fotoğraflarında suriyeli mültecilerin temsili: Suriye olaylarının anadolu ajansı almanaklardaki fotoğraflar üzerinden incelenmesi
(International Balkan University, 2019)Çağımızın en hızlı gelişim alanları arasında görülen iletişim teknolojileri, toplumları değiştiren ve dönüştüren etkilerinin yanı sıra farklı bir kültürün oluşumuna da zemin hazırlayabilmektedir. Günümüzde, gelişen yeni ... -
Increasing customer satisfaction in strategic communication studies: Excellence awards in the transportation sector
(Springer, 2020)As a partner of the European Foundation for Quality Management (EFQM), KalDer (Quality Foundation) annually gives Excellence Awards to companies and non-governmental organizations operating in various sectors as a result ... -
Increasing efficiency of energy saving policies in the future: Corporate social responsibility projects
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)Creating awareness and consciousness about energy saving, which are the most important topic of our era, rank among ultimate duties of media. Technological developments and new areas of the digital worlds provide advantages ... -
Multidisciplinary approaches to ethics in the digital era
(IGI Global, 2021)The digital era has redefined our understanding of ethics as a multi-disciplinary phenomenon. The newness of the internet means it is still highly unregulated, which allows for rampant problems encountered by countless ... -
Narsisizm ve selfie paylaşımı ilişkisi üzerine nicel bir araştırma
(2019)Narsisizm ile selfie paylaşım ilişkisini incelemeye yönelik gerçekleştirilen çalışmalarda kullanıcıların sosyal paylaşım sitelerini ne amaçla kullandıklarının incelendiği tespit edilmiştir. Özellikle, daha önce yapılmış ... -
Özçekim kültürünün yükselişi: Dijital yerlilerin ve dijital göçmenlerin sosyal medyada özçekim paylaşım tutumlarının karşılaştırılması
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2022)Özçekim, modern bir otoportre şeklidir. Özçekimle ilgili benliğin sunumu; narsisizm, eğlence, sosyal etkileşim, lüks tüketim, cinsiyet, özsaygı, tüketim kültürü, sosyal medya bağımlılığı ve kimlik oluşumuyla ilgili ... -
The role of environmental journalism in raising awareness on energy efficiency
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2022)Forming public opinion and education functions, which are among the functions of the media, are an issue that should be given great sensitivity today. What should be understood from media education is that the content of ... -
The role of media literacy in setting media awareness: A study towards university students
(2020)Technology always develops and changes at a dizzying pace and causes mobile devices to evolve as well. Mobile devices that have grown to be extensions of individuals, became indispensable elements of daily life. So much ... -
Semiotic analysis of public service announcement on energy efficiency
(Emerald Group Publishing Ltd., 2023)Energy, as the most valuable concept of today, works with all disciplines, gains momentum, and increases all kinds of studies on energy and consciousness on the subject. The media provides the most rapid and effective ...