İletişim Fakültesi
Sub-communities within this community
-
Gazetecilik [3]
Journalism -
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık [7]
Public Relations and Advertising -
Medya ve Görsel Sanatlar [0]
Media and Visıal Arts -
Public Relations and Advertising [0]
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık -
Radyo, Televizyon ve Sinema [12]
Radio, Television and Cinema -
Yeni Medya ve İletişim [12]
New Media and Communication
Recent Submissions
-
The true-based narrative: An analysis on John Hersey's Hiroshima
(IGI Global, 2021)In 1946, John Hersey, an employee of The New Yorker magazine, proposed the reality of the bomb that was thrown into Hiroshima for the agenda, and interviewed six coincidental survivors in the area and published the records ... -
An authopreter narrative: An essay on reading the book saussure suspects with author-interpreter interaction
(IGI Global, 2021)Few people can show mathematics, physics, chemistry, geometry, or foreign language among the lessons they love in the educational process. It is no doubt that these lessons, which are difficult to understand and challenging ... -
Multidisciplinary approaches to ethics in the digital era
(IGI Global, 2021)The digital era has redefined our understanding of ethics as a multi-disciplinary phenomenon. The newness of the internet means it is still highly unregulated, which allows for rampant problems encountered by countless ... -
Etoriksel analiz çerçevesinde spor kulübü başkan adaylarinin konuşmalarinin incelenmesi
(Uluslararası Balkan Üniversitesi, 2019)İkna kavramı, geçmişten günümüze sosyal bilim çalışmalarındaüzerinde sıkça durulan bir konudur. Günümüzde birçok önemlikonuşmacı, siyasi lider, akademisyen için güzel, etkili ve çarpıcıkonuşma yapmak önem teşkil etmektedir. ... -
Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi
(2019)Medya, bireylere enformasyon akışı sağlamanın yanında kamuoyu oluşturma, kültüraktarımı, sosyalleştirme, siyasallaştırma v.b işlevlere de sahiptir. Medya, özellikleçocuk kitle dikkate alındığında bir eğitim aracı olarak ... -
The role of media literacy in setting media awareness: A study towards university students
(2020)Technology always develops and changes at a dizzying pace and causes mobile devices to evolve as well. Mobile devices that have grown to be extensions of individuals, became indispensable elements of daily life. So much ... -
İran’da devrim sonrası sinema: İbrahim Hatemikiya filmlerinde devrim düşüncesi, cephe ve “hüviyet” inşası
(2020)İran, 1979’da gerçekleşen İslam Devrimi’nden sonra yeni bir yapılanma sürecine girmiştir. İslami bir kimliğe sahip olan devrim, sinema üzerinde de etkisini göstererek, sinemanın konumlandırılma ve biçimlendirilme süreçlerinde ... -
Afganistan’da basının tarihsel gelişimi: Monarşi rejiminden Taliban Dönemi’ne (1873-1994)
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2020)Afganistan basınının tarihsel seyri, tıpkı siyasi tarihi gibi inişli çıkışlı süreçlere sahne olmuştur. Basın-yayın faaliyetleri yaşanansiyasal değişim ve dönüşümlerden hemen her dönemde etkilenmiştir. Gazetecilik faaliyetlerinin ... -
Satisfaction with democracy in Turkey: Findings from a national survey
(SAGE Publications Ltd, 2021)A variety of factors affect citizens' satisfaction with democracy. Based on Turkey's political and economic context, as well as the existing literature, this study investigates the effect of four factors on people's ... -
Increasing efficiency of energy saving policies in the future: Corporate social responsibility projects
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)Creating awareness and consciousness about energy saving, which are the most important topic of our era, rank among ultimate duties of media. Technological developments and new areas of the digital worlds provide advantages ... -
Medya sağlık okuryazarlığında küresel ortaklık arayışları
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, dünya ve Türkiye’de medyanın, sağlık okuryazarlığına etkisinin anlaşılması ve açıklanması amaçlanmaktadır. Ülke bazında toplanan verilerle Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ... -
The use of digital monitoring technologies (cookies) in Turkish, Romanian and Russian internet journalism: Comparative privacy and practice criterion
(International Balkan University, 2020)Cookies which exist in digital media for twenty years and have not yet revealed their existence, have begun to raise serious doubt in the community regarding the protection of personal data. This is a search for a new ... -
Twitter as a polarized space for Civil Society Organizations (CSOs) in Turkey
(İlmi Etüdler Derneği, 2020)Research on the coverage of CSOs on social media and the use of social media by CSOs has been gaining momentum. To contribute to this line of research, this study investigates the coverage of civil society organizations ... -
Kültürel gösterge olarak türkülerin reklamlarda kullanılması: Turkcell’in “Çok çekiciyiz” reklamının göstergebilimsel çözümlemesi
(2020)Kültürel motifler barındıran reklamlar, insanların günlük yaşantılarının hemen her alanına nüfuz etmektedirler. Reklamda görme duyusuna hitap eden unsurlar renkler, nesneler, yazılı ifadeler iken; duyma duyusuna hitap eden ... -
Devlet-i Aliyye’nin çöküş ve yaşatma süreçlerini anlatan bir basın: Rumence basını
(2020)Osmanlı’daki Türkçe dışı basınla ilgili olarak hiç bilinmeyen gerçekler arasında Romence basının doğuşu ve gelişimi yer almaktadır. Bu coğrafyada Rumence basının doğuşunu bir taraftan “Memleketeyn” olarak adlandırılan Eflâk ... -
Students’ satisfaction with applications implemented in distance education process during the pandemic period
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)Since the COVID-19 epidemic outbreak, which occurred in December 2019 and resulted in profound changes and transformations in our lives, was declared to be a pandemic, our country has also faced numerous restrictions in a ... -
Türk ve Rus akademik çalışmalarında yeni medya eğitimi sorunsalı üzerine bir değerlendirme
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Bu çalışma, Türkiye’de ve Rusya’da yeni medya eğitimi üzerine yapılan akademik çalışmaları tespit edilmeyi ve bu alandaki genel sorunlarının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini hedeflemektedir. Son yıllarda dünyanın ... -
Sağlık iletişiminde sektörel tespitler
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Sağlık iletişimi ya da sağlıkta iletişimde öncelikli olarak bir bağlam/kapsam durumu söz konusu olmaktadır. Bir tamlama olarak kullandığımızda, doktor-hasta, hasta-doktor, kişilerarası iletişim, kurumsal iletişim, kitle ... -
Increasing customer satisfaction in strategic communication studies: Excellence awards in the transportation sector
(Springer, 2020)As a partner of the European Foundation for Quality Management (EFQM), KalDer (Quality Foundation) annually gives Excellence Awards to companies and non-governmental organizations operating in various sectors as a result ... -
Brand coolness in a competitive environment: An empirical study on starbucks Turkey
(Springer, 2020)Brand-consumer relationship is a major area of research for many years and many aspects of brand related concepts have been studied in different contexts. As being one of the fundamental brand phenomenons, brand personality ...