Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların tipik gelişen kardeşlerinin davranışsal, sosyal ve duygusal özellikleri
(Kastamonu Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların tipik gelişen kardeşlerinin davranışsal, sosyal ve duygusal özellikleri ile bu özelliklerin otizm şiddeti ve annelerin depresyon düzeyleri ile ilişkisi incelenmiştir. ...
Travma sonrası stres ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolü
(2020)
Bu araştırmada amaç, terör olayları karşısında yetişkin bireylerde görülen travma sonrası stres belirtileri ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide, algılanan sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolünü incelemektir. ...
Perceived social self-efficacy and foreign language anxiety among undergraduate english teacher candidates: The case of Turkey
(Children's Research Center, 2020)
This study sought to investigate (1) the perceived social self-efficacy (PSSE) levels of undergraduate English teacher candidates in Turkey, (2) the foreign language anxiety (FLA) levels of them, (3) the relationship between ...
‘Amerikan Güzeli’ filminin akılcı duygusal davranışçı terapi ve bilişsel terapi’nin bazı kavram ve görüşleri açısından incelenmesi
(Mersin Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada, 1999 yılında Sam Mendes yönetmenliğinde çekilen Amerikan Güzeli (American Beauty) filminin ana karakterleri Lester Burnham, Carolyn Burnham, Jane Burnham ve Albay Frank Fitts’in genel davranışları ve önemli ...
Factors negatively affecting Turkish EFL learners' achievement: A gender-based exploratory study
(International Balkan University, 2020)
The reasons for the Turkish students' poor foreign language achievements have long been a subject of discussion among educators. This is owing to the fact that Turkish students spend many years on learning English, starting ...
Okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş çocuklarının uygulanan etkinliklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmanın temel amacı 5 yaş çocuklarının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan etkinlikler hakkındaki düşüncelerini ve bu düşünceler üzerinden çocukların ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırmanın amacına uygun ...
Kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşleri
(Trakya Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmada, kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere normal gelişim gösteren öğrenciler tarafından uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada ...
An investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning English
(International Balkan University, 2020)
This study examined(1) whether there is a difference between male and female undergraduate English language teaching (ELT)students perception with regard to the reasons they attribute to the unenviable reputation of Turkish ...
Genç yetişkinlerde çocukluk çağı olumsuz yaşantıları, öz-şefkat ve duygu düzenleme becerileri depresyon belirtilerini yordar mı?
(2020)
Bu çalışmanın amacı, depresyon belirtilerinin, çocukluk çağı olumsuz
yaşantıları, duygu düzenleme ve öz-şefkat tarafından yordanıp
yordanmadığını incelemektir. Verilerin toplanmasında, Beck Depresyon
Envanteri, Çocukluk ...
Özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere sunulan mesleki beceri eğitimi ve sınıf içi düzenlemelerin öğretmenler ve öğrenciler üzerindeki etkisi
(2020)
Çalışma, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocukların öğrenim gördüğü özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere
verilen mesleki beceri eğitimi ile sınıf içi düzenlemelerin özel eğitim öğretmenleri ile ...