Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDonat Bacıoğlu, Seda
dc.contributor.authorOnat Kocabıyık, Oya
dc.contributor.authorMalkoç, Asude
dc.date.accessioned08.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-08T20:18:39Z
dc.date.available08.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-08T20:18:39Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationDonat Bacıoğlu, S., Onat Kocabıyık, O. ve Malkoç, A. (2017). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmeleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7(48), 45-62.en_US
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/410
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulların rehberlik servisi ve rehberlik hizmetlerinin işleyişine dair yaptıkları gözlem ve görüşmelerini değerlendirmektir. Bu çalışmada veriler, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören "Okullarda Gözlem" dersine devam toplam 30 ikinci sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Dokümanların incelenmesi sonucunda elde edilen verilerin betimsel olarak çözümlenmesinde yorumlayıcı olgubilim yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde yararlanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen nitel verilerin analizi doğrultusunda üç ana temaya ulaşılmıştır. Bunlar; 1. Rehberlik servisinin değerlendirilmesi, 3. Okullarda gözlem dersinin değerlendirilmesidir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate second year undergraduate students’ observations and interviews’ about functioning of school guidance services of primary, secondary and high schools who are studying in the field of Psychological Counseling and Guidance in Trakya University. The data was obtained from 30 second year undergraduate students attended to School Observation” lesson in fall semester of 2015-2016 academic years in Faculty of Education, Trakya University. In this study, document analysis technique was used as a data collection tool. After examining the documents, interpretative phenomenological method was used to interpret the obtained data. To analyze the data “Maxqda 12” programme was used. In this study, three main themes have been reached in accordance with the analysis of qualitative data obtained. These are; 1. Evaluation of school guidance service, 2. Evaluation of school counselor, 3.Evaluation of “School Observation” lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRehberlik Servisien_US
dc.subjectPsikolojik Danışmanen_US
dc.subjectOkullarda Gözlemen_US
dc.subjectCounseling Serviceen_US
dc.subjectCounseloren_US
dc.subjectSchool Observationen_US
dc.titleRehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativeGuidance and psychological counseling students’ evaluation of guidance services in schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimlerien_US
dc.authorid0000-0002-9073-2752en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster