• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmeleri

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (674.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Donat Bacıoğlu, Seda
Onat Kocabıyık, Oya
Malkoç, Asude

Metadata

Show full item record

Citation

Donat Bacıoğlu, S., Onat Kocabıyık, O. ve Malkoç, A. (2017). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmeleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7(48), 45-62.

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulların rehberlik servisi ve rehberlik hizmetlerinin işleyişine dair yaptıkları gözlem ve görüşmelerini değerlendirmektir. Bu çalışmada veriler, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören "Okullarda Gözlem" dersine devam toplam 30 ikinci sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Dokümanların incelenmesi sonucunda elde edilen verilerin betimsel olarak çözümlenmesinde yorumlayıcı olgubilim yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde yararlanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen nitel verilerin analizi doğrultusunda üç ana temaya ulaşılmıştır. Bunlar; 1. Rehberlik servisinin değerlendirilmesi, 3. Okullarda gözlem dersinin değerlendirilmesidir.
 
The aim of this study is to evaluate second year undergraduate students’ observations and interviews’ about functioning of school guidance services of primary, secondary and high schools who are studying in the field of Psychological Counseling and Guidance in Trakya University. The data was obtained from 30 second year undergraduate students attended to School Observation” lesson in fall semester of 2015-2016 academic years in Faculty of Education, Trakya University. In this study, document analysis technique was used as a data collection tool. After examining the documents, interpretative phenomenological method was used to interpret the obtained data. To analyze the data “Maxqda 12” programme was used. In this study, three main themes have been reached in accordance with the analysis of qualitative data obtained. These are; 1. Evaluation of school guidance service, 2. Evaluation of school counselor, 3.Evaluation of “School Observation” lesson.
 

Source

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Volume

7

Issue

48

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12511/410

Collections

  • Makale Koleksiyonu [36]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1783]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Guide | Contact |

[email protected]

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.