Başlık için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 67, listelenen: 50-67
-
Semiotic analysis of public service announcement on energy efficiency
(Emerald Group Publishing Ltd., 2023)Energy, as the most valuable concept of today, works with all disciplines, gains momentum, and increases all kinds of studies on energy and consciousness on the subject. The media provides the most rapid and effective ... -
Social media and social isolation: An analysis on relational communication satisfaction
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2019)Communication technologies have brought about differences and changes in social habits, cultures, and forms of communication. The communication of the individual with his / her environment and with the world is often ... -
Social reflections of renewable energy: Wind energy in Turkey
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2022)The Renewable energy consumption is promoted nationally by various organizations and countries due to its environmentally friendly feature within the measures taken against the global climate crisis. Wind energy, which is ... -
Sosyal medyada ebeveynlerin dijital yerlilere yönelik içerik paylaşımlarının dijital kimlik inşasındaki rolü
(Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dijital dünyada ebeveynlerin çocuklarına yönelik mahremiyet ihlaline yol açan sosyal medya paylaşımlarına sıklıkla rastlanmaktadır. Bu durumun dijital sahnede kimlik inşa sürecinde etkili olduğu ve çocuklar üzerinde ... -
Sporda giyilebilir teknolojilerin birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım teorisi 2’ye (Utaut-2) göre davranışsal niyetlerin incelenmesi: Nabız monitörü örneği
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022)Teknolojinin her alanda gösterdiği gelişim, spor ekipmanları konusunda da önemli mal ve hizmet çeşitliliğini doğurmaktadır. Bunlardan biri olan nabız monitörleri aktif spor yapan bireylerin egzersiz kalitesini etkilemektedir. ... -
Students’ satisfaction with applications implemented in distance education process during the pandemic period
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2021)Since the COVID-19 epidemic outbreak, which occurred in December 2019 and resulted in profound changes and transformations in our lives, was declared to be a pandemic, our country has also faced numerous restrictions in a ... -
A study of users’ proclivity to access news on the axis of digital transformation
(Erciyes University, 2022)The purpose of this research is to find an answer to one of the fundamental questions about the copyright of news content published on the internet and the future of online news content production. Hereof, “Is access to ... -
Sustainability, corporate social responsibility and renewable energy: The key takeaways
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)The world’s reliance on energy is growing. It is clear that the world’s economic growth approach from the Industrial Revolution to the present is no longer sustainable. The fact that the energy required in manufacturing ... -
Taksim gezi parkı protestolarının medya-siyaset ilişkisi çerçevesinde değerlendirilmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı medya-siyaset ilişkisini; 'medyanın siyaseti etkileyerek yönettiği' ve 'siyasetin medyayı kendi hedeflerine ulaşmak için baskı altına aldığı' yaklaşımlarını konu edinerek incelemektir. Medya-siyaset ... -
Toplumsal yaşamda metaverse: Metaverse haberleri üzerine bir değerlendirme
(TRT, 2023)Metaverse özellikle 2021 ve sonrasında hızla gelişen ve hem bireysel hem de toplumsal anlamda insanların yaşamını etkileyen temel yeni iletişim teknolojilerinden biri hâline gelmiştir. Etkinlik yönetimi, marka yönetimi ... -
The true-based narrative: An analysis on John Hersey's Hiroshima
(IGI Global, 2021)In 1946, John Hersey, an employee of The New Yorker magazine, proposed the reality of the bomb that was thrown into Hiroshima for the agenda, and interviewed six coincidental survivors in the area and published the records ... -
Türk toplumunda farklı nesillerde ahlak ve iş ahlakı algısı
(2024)ÖZ: Nesillerin her dönem algılarının, tutum ve davranışlarının değişime uğradığı bilinmektedir. Farklı nesillerde ahlak ve iş ahlakı algısı, toplumsal hayat içerisinde değişim ve dönüşüme müsait bir alan olarak görülmüştür. ... -
Türk ve Rus akademik çalışmalarında yeni medya eğitimi sorunsalı üzerine bir değerlendirme
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Bu çalışma, Türkiye’de ve Rusya’da yeni medya eğitimi üzerine yapılan akademik çalışmaları tespit edilmeyi ve bu alandaki genel sorunlarının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini hedeflemektedir. Son yıllarda dünyanın ... -
Türkiye’de köşe yazarlığı olgusunun tarihsel izleği
(Marmara Univ, Fac Communication, 2016)Köşe yazarlığı, gazeteciliğin vazgeçilmez alt alanlarından birisi olarak basın tarihinde ve günümüzde belirgin bir yere sahiptir. Bu yüzden köşe yazarlığı olgusunu köşe yazılarının içeriği bağlamında araştırmalara konu ... -
Türkiye’de yapay zeka alanında yazılan tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi
(Marmara University, 2022)Son yıllarda en çok kullanılan ve söz edilen iletişim teknolojilerinden biri olan yapay zeka, hem operasyonel verimliliği geliştirmek ve güçlendirmek için işletmelere uygulanabilen, insansı veya insansı olmayan robotlar ... -
Twitter as a polarized space for Civil Society Organizations (CSOs) in Turkey
(İlmi Etüdler Derneği, 2020)Research on the coverage of CSOs on social media and the use of social media by CSOs has been gaining momentum. To contribute to this line of research, this study investigates the coverage of civil society organizations ... -
Unveiling the Nexus of conflict, communication and media
(İstanbul University, Faculty of Communication, 2023)... -
The use of digital monitoring technologies (cookies) in Turkish, Romanian and Russian internet journalism: Comparative privacy and practice criterion
(International Balkan University, 2020)Cookies which exist in digital media for twenty years and have not yet revealed their existence, have begun to raise serious doubt in the community regarding the protection of personal data. This is a search for a new ...