• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Ara 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Ara
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Ara
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ara

Gelişmiş Filtreleri GösterGelişmiş Filtreleri Sakla

Filtreler

Arama sonuçlarını daraltmak için filtreleri kullanın.

Toplam kayıt 133, listelenen: 1-10

  • Sıralama Seçenekleri:
  • İlgililik
  • Başlık Artan
  • Başlık Azalan
  • Yayın Tarih Artan
  • Yayın Tarihi Azalan
  • Sayfa Başına Sonuç:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Küçük Resim

A Study of the learners metaphorical perceptions of literary genres 

Ekiz, Merve; Mutlu Kesen, Aynur (2016)
The perception of language has been studied from various aspects to date, whereas how students perceive literature remains today a less researched area. The quantity of qualitative research concerning the perception of ...
Küçük Resim

Pre-service english language teachers' views of the effective teacher and teaching 

Kesen Mutlu, Aynur; Özkan, Yonca (2017)
Researchers in the field of foreign language teaching and learning have for a long time conducted studies of learners' perceptions regarding their perspectives, beliefs, thoughts, and values about language learning, the ...
Küçük Resim

Mindful self-care scale (mscs): Adaptation and validation in a normative Turkish sample 

Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah (Eurasian Society of Educational Research, 2018)
The aim of this study was to adapt and validate Mindful Self-Care Scale (MSCS) with a normative Turkish sample. Participants of the study were 330 university students (232 females and 98 males) along with the age mean of ...
Küçük Resim

Second career teachers: Reasons for career change and adaptation 

Koç, Mehmet Hilmi (Cukurova Unıversity, 2019)
This study aims to conduct an in-depth study on the teachers who began their first careers in jobs outside teaching and then started teaching as a second career. In the study, the phenomenological design, one of the ...
Küçük Resim

Academic self-efficacy and academic procrastination: Exploring the mediating role of academic motivation in Turkish university students 

Malkoç, Asude; Kesen Mutlu, Aynur (Horizon Research Publishing, 2018)
The aim of this study has been to investigate the relationships among academic self-efficacy, academic motivation, and academic procrastination. The study has further delved into the question of whether academic motivation ...
Küçük Resim

Transition practices and children's development during kindergarten: The role of close teacher-child relationships 

Zulfiqar, Najia; LoCasale-Crouch, Jennifer; Sweeney, Baverly D.; DeCoster, Jamie; Rudasill, Kathleen Moritz; McGinnis, Colin; Acar, İbrahim Hakkı; Miller, Kathleen (Springer International Publishing, 2018)
Children's early school success is critical, and evidence suggests that when kindergarten teachers provide more transition practices as children prepare to enter kindergarten, they show improved outcomes in kindergarten. ...
Küçük Resim

Aile katılımı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması 

Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim Hakkı; Sezer, Türker; Akşin Yavuz, Ezgi (2018)
Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs (2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. ...
Küçük Resim

Çocukluk dönemi duygusal istismarı ile depresyon arasındaki ilişkide erken dönem uyumsuz şemaların aracı rolüne ilişkin bir gözden geçirme 

Arslan, Reyhan (2016)
Çocuğun büyüme ve gelişmesini olumsuz yönde etkileyen her türlü davrany? olarak tanymlanabilen çocukistismary yüzyyllardyr var olan bir durum olmasyna kar?yn,ancak son yüzyylda tybbi ve sosyal açydan önem kazanmaya ...
Küçük Resim

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmeleri 

Donat Bacıoğlu, Seda; Onat Kocabıyık, Oya; Malkoç, Asude (2017)
Bu çalışmanın temel amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulların rehberlik servisi ve rehberlik hizmetlerinin işleyişine ...
Küçük Resim

Interpersonal emotion regulation scale (IERS): Adaptation and psychometric properties in a Turkish sample 

Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep (Ijate-Int Journal Assessment Tools Education, 2018)
This study aims to test the validity and reliability of the Turkish adaption of Hofmann, Carpenter and Curtis' (2016) Interpersonal Emotion Regulation Scale (IERS). The original scale is comprised of four sub-dimensions; ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 14



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu BölümTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

Keşif

YazarAcar, İbrahim Hakkı (21)Solhi, Mehdi (10)Arslan, Reyhan (9)Aydın Sünbül, Zeynep (9)Malkoç, Asude (9)Veziroğlu Çelik, Mefharet (9)Aslan Gördesli, Meltem (8)Kesen Mutlu, Aynur (7)Karacan, Cemil Gökhan (6)Çekici, Ferah (6)... Daha FazlaAnahtar KelimeTurkish Children (8)Mindfulness (5)Preschool Children (4)Argumentation (3)Boredom Coping Strategies (3)Depresyon (3)Early Childhood (3)Emotion Regulation (3)Preschool (3)Reliability (3)... Daha FazlaYayın Türüarticle (100)bookPart (2)conferenceObject (1)Dileng (77)tur (26)Yayın KategorisiMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (66)Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (34)Kitap Bölümü - Uluslararası (2)Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı (1)Erişim Şekliinfo:eu-repo/semantics/openAccess (81)info:eu-repo/semantics/embargoedAccess (17)Attribution 4.0 International (11)info:eu-repo/semantics/closedAccess (5)Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (2)... Daha FazlaYayın Tarihi2020 (24)2018 (18)2019 (18)2022 (17)2021 (12)2017 (8)2016 (4)2023 (2)Tam Metin DurumuTam Metni Olanlar (98)Tam Metni Olmayanlar (5)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.