• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • English Language Teaching
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • English Language Teaching
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service english language teachers' views of the effective teacher and teaching

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (336.4Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Kesen Mutlu, Aynur
Özkan, Yonca

Metadata

Show full item record

Citation

Kesen Mutlu, A. ve Özkan, Y. (2017). Pre-service english language teachers' views of the effective teacher and teaching. Mediterranean Journal of Humanities, 7(1), 213-231. https://dx.doi.org/10.13114/MJH.2017.332

Abstract

Researchers in the field of foreign language teaching and learning have for a long time conducted studies of learners' perceptions regarding their perspectives, beliefs, thoughts, and values about language learning, the language teacher and language learners. The present study focused on Turkish preservice English language teachers' views regarding the characteristics required for an effective language teacher. The participants in the study were a total of 220 freshman students, aged between 18-20 years old, enrolled in an English teaching program. Data for this study was collected through student paragraphs and interviews and were analyzed by means of thematic analysis. The results suggest that language learners are mostly affected by both cultural and personal factors.
 
Yabancı dil eğitim ve öğretimi alanında yapılan basilica çalışmalar öğrencilerin dil öğrenimi hakkındaki inançları, tutumları ve düşüncelerini içermektedir. Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin etkili dil öğretmeninin özellikleri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın verilerini öğrencilerin yazdığı paragraph düzeyindeki metinler ve birebir görüşmeler oluşturmaktadır. Veri analizi tema çözümlemesi tekniğiileyapılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları yaşları 18 ve 20 arasında değişen 220 birinci sınıf İngilizce öğretmenliği lisans öğrencisidir. Bulgular dil öğrencilerinin etkili öğretmen kavramına ait düşüncelerinin kültürel ve kişisel faktörlere dayandığı yönündedir.
 

Source

Mediterranean Journal of Humanities

Volume

7

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12511/418
https://dx.doi.org/10.13114/MJH.2017.332

Collections

  • Makale Koleksiyonu [28]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1948]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Guide | Contact |

[email protected]

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.