Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdıgüzel, Zafer
dc.contributor.otherMusluhittinoğlu, Nisa Nur
dc.date.accessioned2021-12-08T08:25:36Z
dc.date.available2021-12-08T08:25:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAdıgüzel, Z. ve Musluhittinoğlu, N. N. (2021). The impact of entrepreneurship education quality on entrepreneurial intention. Journal of Youth Research, 9(23), 23-42.en_US
dc.identifier.issn2147-8473
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8627
dc.description.abstractThis study examines the quality and impact of entrepreneurship education provided to universitystudents. Over the years, the number of young entrepreneurs starting their own businesses hasincreased as a result of this education, which has in turn had a positive impact on employmentand economic growth. The advantages and disadvantages offered by starting one’s own businessaffect each individual’s intentions in different ways. This study has found that both entrepreneurshipeducation and entrepreneurship advantages positively affect young people’s intentions to start theirown businesses. The study further found that the negative aspects of entrepreneurship instill negativeimagine in young people’s minds and decease their intentions to start their own businesses. Duringthe study’s implementation, questionnaires were collected from 650 university students. SPSS 25and AMOS were used to analyze the data. A factor analysis and reliability analysis were initiallyperformed after which a correlation analysis was conducted to examine the relationships betweenvariables. While testing hypotheses, we performed a regression analysis and sobel test to measure themediating variable’s effect.en_US
dc.description.abstractÜniversitelerde verilen girişimcilik eğitimleri sayesinde kendi işlerini kuran girişimcilerin sayısında artış gözlenmektedir. Bu durum hem istihdam açısından hem de ekonomiye katkı açısından önemlidir. Öğrencilerde girişimcilik niyetinin oluşması ve girişimcilik alanında faaliyetler gösterebilmeleri için verilen eğitimin içeriği bu açıdan çok önemlidir. Aynı zaman da girişimciliğin avantajlı ve dezavantajlı yönleriyle, bireylerin niyetlerini farklı yönlerden etkilediği kabul edilebilmektedir. Önemli olan girişimcilikde yaşanabilecek dezavantajlı durumların nasıl yönetilebileceği konusunda gençlerde farkındalık oluşturabilmektir. Çalışmanın amacı kapsamında üniversitelerde eğitim gören gençlere girişimcilik eğitimi verilmesi durumunda hem verilen eğitimin kalitesi hem de eğitimin öğrencilere etkisi incelenmektedir. Araştırmanın amacı kapsamında 650 üniversite öğrencisinden anketler toplanmıştır. Verilerin analiz edilmesin de SPSS 25 ve AMOS programları kullanılmıştır. Öncelikle faktör analizi ve güvenirlilik analizi yapılmış, bu analizlerden sonra sırasıyla korelasyon, regresyon analizi ve aracı değişken etkisinin analizi için de sobel testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda hem girişimcilik eğitiminin hem de girişimcilik avantajlarının, gençlerin girişimcilik niyetlerini olumlu yönde etkilediği açıklanabilmektedir. Girişimciliğin dezavantajlı yönlerinin gençlerde olumsuz bir düşünce oluşturduğu ve girişimcilik niyetlerini ortadan kaldırdığı sonucuna varılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectQuality of University Educationen_US
dc.subjectEntrepreneurship Advantagesen_US
dc.subjectEntrepreneurship Disadvantagesen_US
dc.subjectEntrepreneurial Intentionen_US
dc.subjectÜniversite Eğitiminin Kalitesien_US
dc.subjectGirişimcilik Avantajlarıen_US
dc.subjectGirişimcilik Dezavantajlarıen_US
dc.subjectGirişimcilik Niyetien_US
dc.titleThe impact of entrepreneurship education quality on entrepreneurial intentionen_US
dc.title.alternativeÜniversitelerde verilen girişimcilik eğitiminin kalitesinin girişimcilik niyeti üzerindeki etkilerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Youth Researchen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Lojistik Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8743- 356Xen_US
dc.authorid0000-0001-7547-9480en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster