Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUçar, Semra
dc.contributor.authorYıldız, Yelda
dc.contributor.authorDursun-Bilgin, Meltem
dc.contributor.authorBaştemur, Şule
dc.date.accessioned2020-07-29T12:34:42Z
dc.date.available2020-07-29T12:34:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationUçar, S., Yıldız, Y., Dursun Bilgin, M. ve Baştemur, Ş. (2020). Okul psikolojik danışmanlarının çocuk istismarıyla çalışma yeterliliklerine ilişkin nitel bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 404-414. https://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2018044070en_US
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2018044070
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/5646
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının, çocuk istismarı konusundaki yeterliliklerini nasılanlamlandırdıklarının incelenmesidir. Bu amaçla farklı okul kademelerinde çalışan 30 psikolojik danışman ilegörüşülmüştür. Bu psikolojik danışmanların 17 tanesi meslek hayatında en az bir istismar vakası ile çalışmış;13 tanesi ise daha önce istismar vakasıyla karşılaşmamıştır. Araştırma katılımcılarına istismar konusundakibilgi, eğitim ve düşünceleri; istismarla çalışma tecrübesi olan psikolojik danışmanlara ayrıca bu süreci nasıldeneyimledikleri sorulmuştur. Verilen yanıtlar kategorik ve duygusal yön analizleriyle incelenmiştir. Eldeedilen bulgular, ortak temalar ve alt temalar altında tablo ile gösterilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre; okulpsikolojik danışmanlarının, istismar konusundaki teorik bilgilerinin ve mesleki yeterliliğinin sınırlı düzeydeolduğu, istismar konusunda alınan eğitimlerin nitelik ve nicelik bakımından yetersiz kalabildiği, istismarkonusundaki önleyici rehberlik çalışmalarının beklenen düzeyde olmadığı, istismar sürecinin nasıl yönetileceğive danışanla nasıl çalışılması gerektiği konularında da ciddi biçimde bilgi eksikliği bulunduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine how school counselors explain the meaning of their competencies about child abuse. 30 school counselors with different school settings were interviewed. While 17 school counselors have reported at least one child abuse case, 13 school counselors did not experience child abuse case in their professional life. Knowledge, trainings and opinions about child abuse were asked to all participants and how child abuse process had been experienced was also asked to the counselors who had experiences with working child abuse. The responses were evaluated by categorical and emotional analysis. The findings were shown in tables under themes and sub themes. When the results of the study were generally evaluated, school counselors had limited theoretical knowledge and occupational competencies, preventive guidance studies were not at the expected level, school counselors had serious lack of knowledge about how to manage abuse process and how to counsel with abused clients.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Psikolojik Danışmanıen_US
dc.subjectÇocuk İstismarıen_US
dc.subjectYeterliliken_US
dc.subjectSchool Counselorsen_US
dc.subjectChild Abuseen_US
dc.subjectCompetencyen_US
dc.titleOkul psikolojik danışmanlarının çocuk istismarıyla çalışma yeterliliklerine ilişkin nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative research on the school psychological counselors' competencies working with child abuseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimlerien_US
dc.authorid0000-0002-2397-4778en_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage404en_US
dc.identifier.endpage414en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.16986/HUJE.2018044070en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster