Dil "tur" İletişim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Afganistan’da basının tarihsel gelişimi: Monarşi rejiminden Taliban Dönemi’ne (1873-1994)
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2020)Afganistan basınının tarihsel seyri, tıpkı siyasi tarihi gibi inişli çıkışlı süreçlere sahne olmuştur. Basın-yayın faaliyetleri yaşanansiyasal değişim ve dönüşümlerden hemen her dönemde etkilenmiştir. Gazetecilik faaliyetlerinin ... -
Beden olumlama kampanyaları: Z kuşağının yaklaşımına dair bir odak grup çalışması
(2023)Tüketim kültürünün günümüzdeki taşıyıcısı moda endüstrisi, sadece akımları değil güzellik standartlarını da belirlemektedir. Yıllarca reklam kampanyaları ideal beden imajını temsil eden modeller kullanmıştır ancak markalar ... -
Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi
(2019)Medya, bireylere enformasyon akışı sağlamanın yanında kamuoyu oluşturma, kültüraktarımı, sosyalleştirme, siyasallaştırma v.b işlevlere de sahiptir. Medya, özellikleçocuk kitle dikkate alındığında bir eğitim aracı olarak ... -
Devlet-i Aliyye’nin çöküş ve yaşatma süreçlerini anlatan bir basın: Rumence basını
(2020)Osmanlı’daki Türkçe dışı basınla ilgili olarak hiç bilinmeyen gerçekler arasında Romence basının doğuşu ve gelişimi yer almaktadır. Bu coğrafyada Rumence basının doğuşunu bir taraftan “Memleketeyn” olarak adlandırılan Eflâk ... -
Dijital çağda pazarlama iletişimi etiği üzerine bir değerlendirme
(Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Dijitalleşmenin en çok etkilediği sektörlerin başında gelen pazarlama iletişiminde gerçekleştirilen faaliyetler, basit bir mesaj iletme ve iletişim çabası olmanın ötesinde bir dijital ayak izidir. Bu da; tüketicileri değişen ... -
Dijital pazarlamada nesnelerin interneti: Giyilebilir teknolojiler
(International Balkan University, 2019)Pazarlama dünyası mobil kullanıcılara ulaşmaya çalışırken, işleri daha da karmaşık hale getirecek olan giyilebilir teknoloji pazarı ortaya çıkmıştır. Bu pazar, dijital pazarlama dünyasını büyük inovasyon yatırımlarına ... -
Ebrû sanatı ve bir ritüel deneyimi olarak ebrû yapımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Son dönemde öne çıkan klâsik sanat dallarından biri olan ebrû, ilgi gören bir sanat olmasının yanında, bu sanatı gerçekleştiren kişiler açısından da önemli özellikler taşımaktadır. Ebrû’ya ilgi gösterenler, bu sanata gerek ... -
Endüstriyel futbol ve futbolda teknoloji kullanımı
(TRT, 2019)Futbol endüstrisi, yıllar boyunca bazı stratejik ve sistemli adımların atılması sonucundameydana gelmiştir. Bu bağlamda, profesyonelliğin kabul edilmesi, büyük stadyumların inşaedilmesi, iktidarların oyuna yönelik ilgisi, ... -
Etoriksel analiz çerçevesinde spor kulübü başkan adaylarinin konuşmalarinin incelenmesi
(Uluslararası Balkan Üniversitesi, 2019)İkna kavramı, geçmişten günümüze sosyal bilim çalışmalarındaüzerinde sıkça durulan bir konudur. Günümüzde birçok önemlikonuşmacı, siyasi lider, akademisyen için güzel, etkili ve çarpıcıkonuşma yapmak önem teşkil etmektedir. ... -
Gündemi twitlemek: Twitter’da enformasyon güvenilirliği üzerine bir araştırma
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Sosyal medya platformları son yıllarda kullanıcılar tarafından enformasyon kaynağı olarak kullanılmaktadır. Olağanüstü durumlarda ve kriz dönemlerinde sosyal medya platformları yoğun olarak kullanıcılar tarafından enformasyon ... -
Haber fotoğraflarında suriyeli mültecilerin temsili: Suriye olaylarının anadolu ajansı almanaklardaki fotoğraflar üzerinden incelenmesi
(International Balkan University, 2019)Çağımızın en hızlı gelişim alanları arasında görülen iletişim teknolojileri, toplumları değiştiren ve dönüştüren etkilerinin yanı sıra farklı bir kültürün oluşumuna da zemin hazırlayabilmektedir. Günümüzde, gelişen yeni ... -
İran’da devrim sonrası sinema: İbrahim Hatemikiya filmlerinde devrim düşüncesi, cephe ve “hüviyet” inşası
(2020)İran, 1979’da gerçekleşen İslam Devrimi’nden sonra yeni bir yapılanma sürecine girmiştir. İslami bir kimliğe sahip olan devrim, sinema üzerinde de etkisini göstererek, sinemanın konumlandırılma ve biçimlendirilme süreçlerinde ... -
Kriz iletişimi bağlamında united airlines overbooking krizinin incelenmesi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Markalar, ortaya çıktıkları günden bu yana toplumla ve tüketicilerle etkileşim halinde olmuştur. Bunun sonucu olarak çeşitli faktörlerin (çalışan, rakip, tüketici, doğal afet vb.) etkisiyle çeşitli krizler yaşamışlardır. ... -
Kültürel gösterge olarak türkülerin reklamlarda kullanılması: Turkcell’in “Çok çekiciyiz” reklamının göstergebilimsel çözümlemesi
(2020)Kültürel motifler barındıran reklamlar, insanların günlük yaşantılarının hemen her alanına nüfuz etmektedirler. Reklamda görme duyusuna hitap eden unsurlar renkler, nesneler, yazılı ifadeler iken; duyma duyusuna hitap eden ... -
Medya sağlık okuryazarlığında küresel ortaklık arayışları
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, dünya ve Türkiye’de medyanın, sağlık okuryazarlığına etkisinin anlaşılması ve açıklanması amaçlanmaktadır. Ülke bazında toplanan verilerle Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ... -
Metaverse teknolojisi kullanımının McLuhan’ın Teorileri ve yaklaşımları ile analizi
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı geleceğin interneti olarak görülen metaverse kavramını ve kullanımını Ready Prayer One filmini ve Marshall McLuhan’ın Medya Ekolojisi teorisini ve McLuhan yaklaşımlarını kullanarak incelemektir. ... -
Mobil bankacılıkta pazarlama iletişimi: Chatbot tasarımlarında antropomorfik özelliklerin karşılaştırmalı analizi
(İnönü Üniversitesi, 2022)Günümüzde giderek daha fazla banka pazarlama iletişimi kapsamında chatbotları mobil uygulamalarına entegre etme eğilimindedir. Bankalar için bu entegrasyon müşterileriyle iletişimde kalmanın ve aynı zamanda maliyetleri ... -
Narsisizm ve selfie paylaşımı ilişkisi üzerine nicel bir araştırma
(2019)Narsisizm ile selfie paylaşım ilişkisini incelemeye yönelik gerçekleştirilen çalışmalarda kullanıcıların sosyal paylaşım sitelerini ne amaçla kullandıklarının incelendiği tespit edilmiştir. Özellikle, daha önce yapılmış ... -
Özçekim kültürünün yükselişi: Dijital yerlilerin ve dijital göçmenlerin sosyal medyada özçekim paylaşım tutumlarının karşılaştırılması
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2022)Özçekim, modern bir otoportre şeklidir. Özçekimle ilgili benliğin sunumu; narsisizm, eğlence, sosyal etkileşim, lüks tüketim, cinsiyet, özsaygı, tüketim kültürü, sosyal medya bağımlılığı ve kimlik oluşumuyla ilgili ... -
Sağlık iletişiminde sektörel tespitler
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Sağlık iletişimi ya da sağlıkta iletişimde öncelikli olarak bir bağlam/kapsam durumu söz konusu olmaktadır. Bir tamlama olarak kullandığımızda, doktor-hasta, hasta-doktor, kişilerarası iletişim, kurumsal iletişim, kitle ...