Başlık için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 66, listelenen: 1-20
-
Acquisition of financial literacy as a life skill: A study on financial literacy awareness of students
(IGI Global, 2019)Alongside the phenomena such as crisis, prosperity, etc., which emerged with the increase of global competition, the development of literacy levels has become critical. In the acquisition and development of financial ... -
Afganistan’da basının tarihsel gelişimi: Monarşi rejiminden Taliban Dönemi’ne (1873-1994)
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2020)Afganistan basınının tarihsel seyri, tıpkı siyasi tarihi gibi inişli çıkışlı süreçlere sahne olmuştur. Basın-yayın faaliyetleri yaşanansiyasal değişim ve dönüşümlerden hemen her dönemde etkilenmiştir. Gazetecilik faaliyetlerinin ... -
An authopreter narrative: An essay on reading the book saussure suspects with author-interpreter interaction
(IGI Global, 2021)Few people can show mathematics, physics, chemistry, geometry, or foreign language among the lessons they love in the educational process. It is no doubt that these lessons, which are difficult to understand and challenging ... -
Authoritarian neoliberalism and resistance in Turkey: Construction, consolidation, and contestation
(Taylor & Francis Ltd, 2023)This edited volume investigates the dynamics of authoritarian neoliberalism in Turkey,the resistance strategies that different groups develop to challenge different dimensionsof authoritarian neoliberal policies as well ... -
Beden olumlama kampanyaları: Z kuşağının yaklaşımına dair bir odak grup çalışması
(2023)Tüketim kültürünün günümüzdeki taşıyıcısı moda endüstrisi, sadece akımları değil güzellik standartlarını da belirlemektedir. Yıllarca reklam kampanyaları ideal beden imajını temsil eden modeller kullanmıştır ancak markalar ... -
Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi
(2019)Medya, bireylere enformasyon akışı sağlamanın yanında kamuoyu oluşturma, kültüraktarımı, sosyalleştirme, siyasallaştırma v.b işlevlere de sahiptir. Medya, özellikleçocuk kitle dikkate alındığında bir eğitim aracı olarak ... -
Brand coolness in a competitive environment: An empirical study on starbucks Turkey
(Springer, 2020)Brand-consumer relationship is a major area of research for many years and many aspects of brand related concepts have been studied in different contexts. As being one of the fundamental brand phenomenons, brand personality ... -
Cinema and the digital revolution: the representations of digital culture in films
(2024)This article examines popular cinema’s interactions with digital culture, focusing on cinema and social structure. A product of technological and social developments, digital culture has introduced the creation of cyberspace, ... -
A comparative study on attitudes towards SMS advertising and mobile application advertising
(Inderscience Enterprises Ltd, 2017)The objective of the present study is to determine the major factors influencing consumers' attitudes towards two major types of mobile marketing activities: SMS advertising and mobile application advertising. It also ... -
Creating public opinion in digitalized renewable energy projects: The case of the Konya city
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)Turkey has a rich climate diversity, and it is one of the countries that has developed in recent years renewable energy production. Renewable energy resources, which are among the elements that ensure the economic independence ... -
Devlet-i Aliyye’nin çöküş ve yaşatma süreçlerini anlatan bir basın: Rumence basını
(2020)Osmanlı’daki Türkçe dışı basınla ilgili olarak hiç bilinmeyen gerçekler arasında Romence basının doğuşu ve gelişimi yer almaktadır. Bu coğrafyada Rumence basının doğuşunu bir taraftan “Memleketeyn” olarak adlandırılan Eflâk ... -
Digital activist movements for energy resources: The case of Greenpeace Turkey
(Springer Nature, 2022)In this study, it is evaluated energy-related Twitter posts of Greenpeace Turkey, which is one of the most important and active NGOs in Turkey. The examples of tweet contents are investigated to the popularity ranking of ... -
Digital data security strategies in the COVID-19 pandemic period: An evaluation of domestic messaging applications
(IGI Global, 2023)It can be said that the COVID-19 pandemic has an important role in the spread of personal and institutional use of digital communication channels. These developments, which further increase the importance of digital data ... -
Dijital çağda pazarlama iletişimi etiği üzerine bir değerlendirme
(Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Dijitalleşmenin en çok etkilediği sektörlerin başında gelen pazarlama iletişiminde gerçekleştirilen faaliyetler, basit bir mesaj iletme ve iletişim çabası olmanın ötesinde bir dijital ayak izidir. Bu da; tüketicileri değişen ... -
Dijital dünyada yeni bir boyut: Metaverse kavramına ilişkin bir inceleme
(2023)Bu çalışma kapsamında bir sosyal medya bileşeni olarak Youtube üzerinde yer alan Metaverse ile ilgili videoların, söylem analizi bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada Metaverse konulu videolar, ... -
Dijital pazarlamada nesnelerin interneti: Giyilebilir teknolojiler
(International Balkan University, 2019)Pazarlama dünyası mobil kullanıcılara ulaşmaya çalışırken, işleri daha da karmaşık hale getirecek olan giyilebilir teknoloji pazarı ortaya çıkmıştır. Bu pazar, dijital pazarlama dünyasını büyük inovasyon yatırımlarına ... -
E-Retailing practices in mobile marketing: The case of getir application
(IGI Global, 2019)Today, the Internet has become a frequently-used tool in trading information, products, and services. Together with the transformations in the Internet, new media, and mobile technologies, the retail sector is also developing ... -
Ebrû sanatı ve bir ritüel deneyimi olarak ebrû yapımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Son dönemde öne çıkan klâsik sanat dallarından biri olan ebrû, ilgi gören bir sanat olmasının yanında, bu sanatı gerçekleştiren kişiler açısından da önemli özellikler taşımaktadır. Ebrû’ya ilgi gösterenler, bu sanata gerek ... -
Electrical vehicles in the context of sustainability: An analysis through social media platforms
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)The issue of “accessible and clean energy,” which emerges as the 7th Goal as part of the Sustainable Development Goals set by the United Nations, has become an urgent priority for humanity. In recent years, the necessity ... -
An empirical study on consumer attitudes toward renewable energy in Turkey
(Emerald Group Publishing Ltd., 2023)Increasing dependence on energy in the world, the energy used in production processes being highly dependent on nonrenewable resources, environmental pollution as a result of these activities, and the depletion of natural ...