• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 24

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Okul psikolojik danışmanlarının çocuk istismarıyla çalışma yeterliliklerine ilişkin nitel bir araştırma 

Uçar, Semra; Yıldız, Yelda; Dursun-Bilgin, Meltem; Baştemur, Şule (Hacettepe Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının, çocuk istismarı konusundaki yeterliliklerini nasılanlamlandırdıklarının incelenmesidir. Bu amaçla farklı okul kademelerinde çalışan 30 psikolojik danışman ilegörüşülmüştür. ...
Thumbnail

Self-compassion and resilience in parents of children with special needs: The mediating role of hope 

Aydın Sünbül, Zeynep; Aslan Gördesli, Meltem (Cukurova University, 2020)
The purpose of this study was to explore hope as a mediator in the relationship between self-compassion and resilience in parents of children with special needs. Participants of the study were 120 parents (95 females, 25 ...
Thumbnail

Evaluation of psychosocial characteristics of typically developing siblings of children with autism spectrum disorders through projective tests 

Şengül Erdem, Hatice; Fazlıoğlu, Yeşim (Ankara University, 2020)
The study aimed to compare the psychosocial characterictics of typically developing siblings of children with ASD with children who do not have any siblings with special needs. This qualitative research study utilized ...

Public speaking class anxiety and fear of negative evaluation: A study on EFL learners 

Kesen Mutlu, Aynur; Keşli Dollar, Yeşim (Peter Lang AG, 2020)
...
Thumbnail

Vocabulary learning strategies of Italian-Turkish bilingual students: Impact of simultaneous and sequential acquisition 

Karacan, Cemil Gökhan; Dikilitaş, Kenan (Sciendo, 2020)
Vocabulary learning strategy domain has been one of the areas of research in the language learning strategy field. Bilinguals use different language and vocabulary learning strategies than monolinguals (Hong-Nam and Leavell, ...
Thumbnail

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların tipik gelişen kardeşlerinin davranışsal, sosyal ve duygusal özellikleri 

Şengül Erdem, Hatice; Fazlıoğlu, Yeşim (Kastamonu Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların tipik gelişen kardeşlerinin davranışsal, sosyal ve duygusal özellikleri ile bu özelliklerin otizm şiddeti ve annelerin depresyon düzeyleri ile ilişkisi incelenmiştir. ...
Thumbnail

Travma sonrası stres ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolü 

Arıcı Özcan, Neslihan; Arslan, Reyhan (2020)
Bu araştırmada amaç, terör olayları karşısında yetişkin bireylerde görülen travma sonrası stres belirtileri ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide, algılanan sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolünü incelemektir. ...
Thumbnail

Perceived social self-efficacy and foreign language anxiety among undergraduate english teacher candidates: The case of Turkey 

Eğinli, İlknur; Solhi, Mehdi (Children's Research Center, 2020)
This study sought to investigate (1) the perceived social self-efficacy (PSSE) levels of undergraduate English teacher candidates in Turkey, (2) the foreign language anxiety (FLA) levels of them, (3) the relationship between ...
Thumbnail

‘Amerikan Güzeli’ filminin akılcı duygusal davranışçı terapi ve bilişsel terapi’nin bazı kavram ve görüşleri açısından incelenmesi 

Yıldız, Yelda (Mersin Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada, 1999 yılında Sam Mendes yönetmenliğinde çekilen Amerikan Güzeli (American Beauty) filminin ana karakterleri Lester Burnham, Carolyn Burnham, Jane Burnham ve Albay Frank Fitts’in genel davranışları ve önemli ...
Thumbnail

Factors negatively affecting Turkish EFL learners' achievement: A gender-based exploratory study 

Solhi, Mehdi (International Balkan University, 2020)
The reasons for the Turkish students' poor foreign language achievements have long been a subject of discussion among educators. This is owing to the fact that Turkish students spend many years on learning English, starting ...
  • 1
  • 2
  • 3



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorSolhi, Mehdi (5)Acar, İbrahim Hakkı (4)Veziroğlu Çelik, Mefharet (3)Şengül Erdem, Hatice (3)Arıcı Özcan, Neslihan (2)Fazlıoğlu, Yeşim (2)Garcia, Aileen (2)Raikes, Helen (2)Yıldız, Yelda (2)Ahmetoğlu, Emine (1)... View MoreSubjectTurkish Children (3)Dil Öğrenimi (2)Language Learning (2)Social Competence (2)Academic Success (1)Activity Types (1)Adjustment (1)Akademik Başarı (1)Akran Zorbalığı (1)Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi (1)... View MorePublication Typearticle (23)bookPart (1)Languageeng (15)tur (9)Publication CategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (12)Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (11)Kitap Bölümü - Uluslararası (1)Access Typeinfo:eu-repo/semantics/openAccess (19)info:eu-repo/semantics/embargoedAccess (4)Attribution 4.0 International (1)info:eu-repo/semantics/closedAccess (1)Date Issued
2020 (24)
Full Text StatusWith Full Text (23)Without Full Text (1)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.