Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞengül Erdem, Hatice
dc.date.accessioned2022-03-03T07:00:57Z
dc.date.available2022-03-03T07:00:57Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationŞengül Erdem, H. (2020). Özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere sunulan mesleki beceri eğitimi ve sınıf içi düzenlemelerin öğretmenler ve öğrenciler üzerindeki etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1272-1289. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.56791-646980en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.56791-646980
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9079
dc.description.abstractÇalışma, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocukların öğrenim gördüğü özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere verilen mesleki beceri eğitimi ile sınıf içi düzenlemelerin özel eğitim öğretmenleri ile öğrencilere etkilerini inceleyen ön testson test olarak desenlenmiş deneysel bir araştırmadır. Çalışmaya 25 özel eğitim sınıfında görev yapan 40 öğretmen ile 110 öğrenci katılmıştır. Mesleki beceri eğitimi, formatörler aracılığı ile öğretmenlere sunulmuştur. Eğitimin içeriğinde; teknoloji kullanımı, öğretimsel uyarlamalar, okuma-yazma öğretimi, sınıf yönetimi, istenmeyen davranışların azaltılması, cinsel eğitim ve kendini koruma, matematik öğretimi, sosyal beceri öğretimi ile dikkat ve yaratıcılığın geliştirilmesi yer almaktadır. Sınıf içi düzenlemeler kapsamında, özel eğitim sınıfları teknolojik donanım ve materyal sağlanarak standart hâle getirilmiştir. Sunulan eğitim programının ve sınıf içi düzenlemelerin öğretmen mesleki tükenmişlik, mesleki yetkinlik ve mesleki sosyal destek düzeyleri ile öğrencilerin akademik başarıları ile sosyal ve davranış özellikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tükenmişliğin duygusal tükenmişlik ve başarısızlık boyutunda anlamlı azalma, mesleki yetkinliğin yedi alt boyutu ile mesleki desteğin aile desteği ve etkili öğretim alt boyutlarında anlamlı yükselme olmuştur. Öğrencilerin davranış problemlerinde alanlarında anlamlı azalmalar olurken akademik becerilerde bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Araştırma sonuçları, mesleki becerileri geliştirecek eğitim programlarının ve sınıf içi düzenlemelerin sunulan özel eğitim hizmetlerinin kalitesini arttırdığını göstermektedir. Bu nedenle benzer programların yaygınlaştırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to evaluate the impact of vocational skills training and in-class arrangements on teachers and students in special education classes via pre and post evaluation research design. A total of 40 special education teachers and 110 students with mild intellectual disability were included in the study. The training program was delivered to teachers by ten highly skilled professionals. The content of training included use of technology, instructional adaptations, literacy teaching, classroom management, reduction of problem behaviors, sexual education, mathematics teaching, social skills teachings, and creativity. In regards to in-class arrangements, special education classes were standardized by the provision of technological equipment and materials. The impact of the training and in-class arrangements on teacher’s burnout, professional efficacy and professional social support levels as well as students' academic success and social and behavioral characteristics was analyzed. Overall, training plus in-class arrangements resulted in significantly improved scores on emotional exhaustion and failure dimensions of burnout, on seven domains of professional efficacy and family support and effective teaching domains of professional support. Considering students, a significant reduction was noted in problem behaviors, hyperactivity, insecurity anxiousness and aggressive behavior after interventions, whereas academic success remained similar. In conclusion, findings indicate the potential of professional skills training programs and effective in-class arrangements in improving the quality of special education services, supporting widespread use of such programs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMesleki Tükenmişliken_US
dc.subjectMesleki Yetkinliken_US
dc.subjectMesleki Sosyal Desteken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSınıf İçi Düzenlemeen_US
dc.subjectÖzel Eğitim Öğretmenien_US
dc.subjectProblem Davranışen_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectIn-Class Arrangementsen_US
dc.subjectProblem Behaviouren_US
dc.subjectProfessional Burnouten_US
dc.subjectProfessional Efficacyen_US
dc.subjectProfessional Social Supporten_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectSpecial Education Teacheren_US
dc.titleÖzel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere sunulan mesleki beceri eğitimi ve sınıf içi düzenlemelerin öğretmenler ve öğrenciler üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of professional skills training for special education teachers and in-class arrangements on teachers and studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitimen_US
dc.authorid0000-0003-2933-8198en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1272en_US
dc.identifier.endpage1289en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2020.20.56791-646980en_US
dc.institutionauthorŞengül Erdem, Hatice
dc.identifier.trdizinidTkRVMk1qUTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster