dc.contributor.author | Polat, Filiz | |
dc.contributor.author | Erduran, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2022-02-08T12:28:34Z | |
dc.date.available | 2022-02-08T12:28:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Polat, F. ve Erduran, S. (2016). It takes a village: Including diversity of pupils' needs in science classes. Journal of Education for Life, 30(1), 1-20. | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12511/8963 | |
dc.description.abstract | Science teaching for promoting inclusion (Step-IN) project is Teacher Development Agency (TDA) funded collaboration between a secondary school and a higher education institute. This project was based on a collaborative research philosophy to promote inclusive science teaching using evidence-based teaching strategies. The purpose of this continued professional development (CPD) project was to create the space for science teachers to identify potential inclusion issues in their classes and to develop strategies to tackle such issues. The CPD model included peer-collaboration and evidence-based reasoning about inclusive science teaching. This CPD experience was perceived to be an unequivocally positive one for the teachers. Inclusion of teacher's voices, developing their own CPD agenda, was found to be one of the major findings of the project. | en_US |
dc.description.abstract | Bütünleştirici eğitimi destekler Fen Bilimleri öğretimi (Step-IN), İngiliz Öğretmen Gelişim Ajansı (TDA) tarafından desteklenmiş bir lise ve bir yüksek öğretim kurumu işbirliği projesidir. Kanıta dayalı öğretim stratejileri kullanılarak bütünleştirici fen bilimleri eğitimini destekleyen proje işbirlikçi araştırma felsefesi üzerine kurgulanmıştır. Bu mesleki gelişim projesinin amacı (CPD) Fen Bilimleri öğretmenlerine zaman yaratarak sınıflarında bütünleştirici eğitimi hayata geçime sürecindeki engelleri tespit etmek ve buna yönelik çözüm üretmelerini sağlamaktır. Projede adapte edilen mesleki gelişim modeli bütünleştirici Fen Bilimleri eğitimi hakkında meslektaş işbirliği ve kanıta dayalı akıl yürütmeyi içermektedir. Bu model araştırmaya katılan tüm öğretmenler için pozitif bir deneyim olmuştur. Çalışmanın ana bulguları içinde öğretmenlerin seslerini duyurabilmesi ve kendi mesleki gelişim ajandalarını oluşturabilmeleri en önemli bulgular arasında sıralanabilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Continued Professional Development | en_US |
dc.subject | Science Teaching | en_US |
dc.subject | Inclusion | en_US |
dc.subject | Sürekli Mesleki Gelişim | en_US |
dc.subject | Fen Bilimleri Eğitimi | en_US |
dc.subject | Bütünleştirici Eğitim | en_US |
dc.title | It takes a village: Including diversity of pupils' needs in science classes | en_US |
dc.title.alternative | Bütünleştirici eğitim takım işidir: Farklı ihtiyaçları olan öğrencilerin fen derslerinde desteklenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Journal of Education for Life | en_US |
dc.department | İstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6494-513X | en_US |
dc.identifier.volume | 30 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 20 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Polat, Filiz | |
dc.identifier.trdizinid | TWpNME1EQTFOUT09 | en_US |