Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVardarlıer, Pelin
dc.contributor.authorHazar, Muhammet Ali
dc.date.accessioned2021-09-07T07:25:06Z
dc.date.available2021-09-07T07:25:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationHazar, M. A. (2020). İş başvuru süreçlerinde işveren markasının Y ve Z kuşakları üzerindeki rolü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8013
dc.description.abstractİşletmeler günümüz şartlarında ürün, teknoloji, finansal, hizmet vb. birçok alanda kolaylıkla rekabet edebilmektedirler. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte birçok kaynağa ulaşım daha kolay hale gelmiştir. İşletmelerin asıl ulaşmakta zorluk çektiği en önemli konu insan kaynağı olmaktadır. İşletmeler yetenekli çalışanları kendilerine çekme ve bu yetenekler ile uzun süre birlikte çalışabilmeyi istemektedirler. İş bu noktada işveren markası kavramı önem kazanmaktadır. Yeni nesil çalışanlar, mevcut çalıştıkları veya çalışmak istedikleri işletmelerin sadece ücret politikalarına değil, iş-yaşam dengesi içerisinde nasıl imkanlar sunduklarını da incelemektedirler. Özellikle kuşaklar arasında beklentiler farklılaşmaktadır. Bu noktada kuşakların çalışacakları işletmeyi seçerken veya iş başvurusunda bulunurken işveren markası konusuna önem verdiği görülmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı iş başvurularında işveren markasının rolünü değerlendirilmektir. Çalışma kapsamında İnsan Kaynakları Danışmanlık firması aracılığıyla telekomünikasyon sektöründe bir işletmenin iş başvuru sürecinde ilanları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Bu süreci yöneten İnsan Kaynakları Danışmanlık şirketi bünyesinde farklı pozisyonlarda çalışan uzmanlar ile belirlenen sorular üzerinden derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ile ilgili sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir. Bir işletmeye yapılan başvuruların detaylı incelenmesi ve kuşakların tercihleri araştırma kısmında ortaya çıkan veriler ile sonuç kısmında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractBusinesses, products, technology, financial, service, etc. under current conditions. they can compete easily in many areas. With the development of technology, access to many resources has become easier. The most important issue that businesses have difficulty in reaching is human resources. Businesses want to attract talented employees and to be able to work together with these talents for a long time. At this point, the concept of employer brand becomes important. New generation employees examine how the businesses they work or want to work offer not only wage policies, but also opportunities within the work-life balance. Expectations differ, especially between generations. At this point, it is seen that the generations give importance to the employer brand when choosing the business they will work with or when applying for a job. The aim of this study is to evaluate the role of employer brand in job applications. Within the scope of the study, the advertisements of an enterprise in the telecommunication sector during the job application process were examined in detail through the Human Resources Consultancy firm. An in-depth interview was conducted with the questions determined with the experts working in different positions within the Human Resources Consultancy company, which manages this process. Results and suggestions regarding the data obtained are included. The detailed examination of the applications made to a business and the preferences of the generations are discussed in the conclusion with the data revealed in the research section.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşveren Markasıen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectBaşvuru Sürecien_US
dc.subjectİş İlanlarıen_US
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimien_US
dc.subjectEmployer Branden_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectApplication Processen_US
dc.subjectJob Postingsen_US
dc.subjectHuman Resources Managementen_US
dc.titleİş başvuru süreçlerinde işveren markasının Y ve Z kuşakları üzerindeki rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of the employer brand on Y and Z generatıons in job application processesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster