Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKalsın, Berrin
dc.contributor.authorAkbaş Demirkan, Emine
dc.date.accessioned2021-08-24T11:18:41Z
dc.date.available2021-08-24T11:18:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationAkbaş Demirkan, E. (2020). Dijital çağda siyaset ve medya ilişkisi: 2019 yerel seçimleri üzerine bir analiz. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7950
dc.description.abstractİnternet çağının göçmenleri ve yerlileri olarak sanal mecraların her geçen gün birçok alana entegre edildiğini görmekteyiz. Bunlardan birisi de siyasal iletişim alanıdır. Siyasi parti ve aktörleri, geleneksel propaganda yöntemlerinin dışında artık sosyal medya ağlarını da aktif olarak kullanmaktadırlar. Bu bağlamda günümüzde en önemli sıcak açıklamalar bile siyasetçilerin sosyal medyalarından duyurulup, takip edilir olmuştur. Bahsi geçen değişime hizmet eden sosyal medyaların öne çıkan en önemli özellikleri arasında; ergonomikliği, rakip partiler arası sağladığı fırsat eşitliği, kitlesel etki gücü ve kolay ulaşılabilir olma özelliği yatmaktadır. Söz konusu durum sadece siyasi parti ve aktörler için değil ayrıca seçmen içinde geçerlidir. Hazırladığımız bu çalışma ile bahsi geçen fırsatları partilerin nasıl değerlendirdiğini gözler önüne sererek, gelecek dönemler için önermeler yapılabilme imkânı sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışmamızın sınırlılığı Cumhur İttifakı ve Millet İttifakı partilerinin Facebook ile Twitter sosyal ağı kullanımıdır. Araştırmamızda 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde, propaganda faaliyetlerinin en yoğun olduğu 1-31 Mart tarihi tercih edilmiştir. Çalışmada nitel ve nicel yöntemlere başvurarak, çeşitli başlıklarda veriler toplanmıştır. Tezimiz, Chomsky ve Herman'ın propaganda modeline dayandırılarak hazırlanmıştır. Öte yandan yapılan literatür araştırmasında iki sosyal ağın karşılaştırmalı bir şekilde değerlendirildiği çalışmalara rastlanmamıştır. Bir seçim dönemi sanal propaganda süreci günlüğü niteliğinde olan çalışma aynı mantıktan hareketle bu yönde ilerlemeleri, değişimleri ve etkileri tespit ederek partilerin uzun dönem performansını da bilimin faydasına sunma arzusundadır.en_US
dc.description.abstractAs immigrants and locals of the Internet age, we see that virtual media are integrated into many areas every day. One of them is the field of political communication. Political parties and actors are now actively using social media networks, as well as traditional propaganda methods. In this context, even the most important hot explanations today have been announced and followed by politicians' social media. Among the most important features of social media that serves the aforementioned change, it is ergonomics, equality of opportunity between rival parties, mass impact power and easy to reach. This applies not only to the political party and actors, but also within the electorate. With this work we have prepared, it is aimed to provide an assessment for future periods by revealing how the parties evaluate the opportunities mentioned. The limited ness of our study is the use of the social network of Cumhur İttifakı and Millet İttifakı on Facebook and Twitter. In our research, March 31, 2019 local elections, the date of March 1-31, where propaganda activities are the busiest, was preferred. In the study, data were collected in various topics by resorting to qualitative and quantitative methods. Our thesis, is based on the propaganda model of Chomsky and Herman. On the other hand, the literature study found that there were no comparative evaluations of the two social networks. The work, which is a daily of an election period virtual propaganda process, is a desire to identify the progress, changes and effects in this direction by the same logic and to present the long-term performance of the parties to the benefit of science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectSeçimen_US
dc.subjectSiyasal İletişimen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.titleDijital çağda siyaset ve medya ilişkisi: 2019 yerel seçimleri üzerine bir analizen_US
dc.title.alternativePolitical and media relations in the digital age: An analysis on the 2019 local electionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve İletişim Sistemleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster