Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, Ayşen
dc.contributor.authorÇakkal, Ömer
dc.date.accessioned2021-08-24T09:16:15Z
dc.date.available2021-08-24T09:16:15Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationÇakkal, Ö. (2020). Pazarlama iletişimi bağlamında devlet ve vakıf üniversitelerinde kurumsal iletişim çalışmaları. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7948
dc.description.abstractRekabet şartlarının ağırlaştığı günümüzde pazarlama iletişimi ile kurumsal iletişimin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Tüm kurumlar için olduğu gibi üniversiteler için de kurumsal iletişim çalışmalarının önemi büyüktür. İki yüzün üzerinde üniversitenin yer aldığı ülkemiz yükseköğrenim hayatında en başarılı öğrencileri bünyesine katmak isteyen üniversiteler kurumsal iletişim yapılarını kurmakta, tanıtım faaliyetleri yürütmekte, imaj ve itibarlarını güçlendirmek istemektedir. Bu tezin amacı Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerindeki kurumsal iletişim yapıları ile çalışmalarını tespit ve analiz etmektir. Araştırma kısmında ortaya konulan bilgiler Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin kurumsal iletişim yapıları ve çalışmaları bağlamındaki durumlarını ortaya koyması bakımından önem taşımaktadır. Yapılan araştırma; Ortadoğu Teknik Üniversitesi Enformatik Enstitüsü araştırma birimi olan 'URAP Araştırma Laboratuvarı' tarafından her sene yapılmakta olan Türkiye'nin en iyi üniversitelerinin sıralandığı 2019-2020 tarihli raporda en başarılı üniversiteler listesinde üstte yer alan, İstanbul'da olan ve bünyesinde İletişim Fakültesi bulunan 2 devlet, 2 vakıf üniversitesi ile sınırlandırılmıştır. Bu üniversiteler; İstanbul, Marmara, Bahçeşehir ve Üsküdar üniversiteleridir. Elde edilen veriler, üniversitelerin kurumsal iletişim yöneticileriyle derinlemesine mülakat tekniğiyle yapılan görüşmeler ile web sitesi incelemesiyle oluşturulmuştur. Yapılan araştırmada elde edilen bulgular, hem kamu hem de vakıf üniversitelerinin kurumsal iletişim yapılarını kurduklarını, "kurumsal iletişim direktörlüğü" ya da "kurumsal iletişim koordinatörlüğü" adı altında birimler oluşturduklarını ortaya koymuştur. Devlet üniversitelerinin öncelikli hedef kitlelerinde mevcut ve aday öğrencilerle üniversite personeli yer alırken, vakıf üniversitelerinin öncelikli hedef kitlelerinin aday öğrenciler ile medya olduğu belirlenmiştir. Hem vakıf hem de devlet üniversitelerinin önemli haber ve duyurularını web sitelerinde en üstte büyük görseller eşliğinde slider olarak kullanması, kurumsal itibarlarını ve imajlarını güçlendirme eğilimi içinde olduklarını göstermektedir. Araştırmamız son kertede, pazarlama iletişimi çalışmalarının öneminin vakıf üniversiteleri tarafından olduğu gibi devlet üniversiteleri tarafından da anlaşıldığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe importance of marketing communication and Corporate Communication, a subdiscipline, is increasing day by day as products and services are increasing. As for all institutions, corporate communication studies are important for universities. Universities in our country, where there are over two hundred, that want to enroll the most successful students in higher education life establish institutional communication structures, carry out promotional activities, and want to strengthen their image and reputation. The aim of this article is to identify and analyze institutional communication structures and their work in state and foundation universities in Turkey. The information provided in the article is important for the state and foundation universities in Turkey to reveal their status in the context of institutional communication structures and studies. The research carried out within the scope of the article is limited to two state and two foundation universities in Istanbul, which are at the top of the list of the most successful universities in the report conducted every year dated 2019-2020, ranked by the research unit of the Middle East Technical University Informatics Institute, 'URAP Research Laboratory'. These universities are Istanbul University, Marmara University, Bahçeşehir University and Uskudar University. The data obtained was generated by data from the advanced interview techniques with corporate communications managers of universities' and websites accounts. The findings from the research reveals that the both public and foundation universities have similar corporate communications units which are responsible for planning, coordinating and supporting all communication activities. The research also reveals that public and foundation universities have different target groups. Public universities focus more on their students, candidates and employees, however, foundation universities prefer to target prospective students and media. The fact that all universities use their news and important announcements as sliders with big visuals at the top shows that they tend to strengthen their corporate reputation and image. In this sense, the importance of Marketing Communication Studies is understood by public institutions as well as by private institutions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectKurumsal İletişimen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectMarketing Communicationen_US
dc.subjectCorporate Communicationen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titlePazarlama iletişimi bağlamında devlet ve vakıf üniversitelerinde kurumsal iletişim çalışmalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster