Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEken, İhsan
dc.contributor.authorKocaağa, Nihal
dc.date.accessioned2021-08-17T11:32:29Z
dc.date.available2021-08-17T11:32:29Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationKocaağa, N. (2020). Çevrim içi ortamlarda kullanılabilirlik ve müşteri memnuniyeti ilişkisi: Ebebek üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7837
dc.description.abstractBu akademik çalışma kapsamında ebebek çevrim içi platformlarının kullanımının sadakat kavramı tabanında marka güvenilirliği, kullanım kolaylığı, gizlilik ve güvenilirliği, marka sadakati, müşteri hizmetleri, kişiselleştirme, seçim yapabilme, algılanan değer ve sadakat niyetleri ilişkileri incelenmiştir. Aynı zamanda ebebek çevrim içi platformlarının kullanılabilirliğinin hem tüketicilerin memnuniyeti hem de çevrim içi sitelerinin kullanma alışkanlıkları üzerindeki etkisi ve memnuniyetinin kullanım niyetleri üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Kullanıcının çevrim içi site ve uygulamada vakit geçirirken, ürün ararken ve satın alma işlemi sonrasında ödeme yaparken zorlanmaması, platformun kullanımının hızlı ve pratik olduğunu düşünmesi, benzer platformlardan farklı olarak satın alma sırasında ve sonrasında çeşitli destek ve kanallara ulaşabiliyor olması olumlu bir müşteri deneyimi ve müşteri sadakati sağlamaktadır. ebebek çevrim içi platformun sağladığı güvenlik ve gizlilik koşulları ise dijital kullanıcılar için önemli unsurların başında gelmektedir. Çalışmada nicel araştırma metotlarından biri olan anket yöntemi kullanılmıştır. COVİD-19 kaynaklı pandemi sürecinden dolayı anket, çevrim içi bir uygulama SurveyMonkey ile yapılmıştır. Çalışma evreni ebebek kullanan herkesi kapsamaktadır ancak bu geniş kitleye ulaşmak kitleye ulaşmak mümkün olmadığından yargısal örneklem metoduyla 957 kişi ile çevrim içi anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın amacı kullanılabilirlik ve müşteri memnuniyeti kavramı üzerinden çevrim içi platformlarından biri olan ebebek markasının kullanıcılarının markanın çevrim içi kullanım alışkanlıkları, marka çevrim içi platformlarından beklentileri ve müşteri memnuniyeti ile sonuçlanabilecek davranışları üzerine açıklık getirilerek literatür ve sektörel çalışmalara kaynak sağlamaktır. Araştırmanın sonucunda çevrim içi platformu kullanıcılarının web sayfası ve mobil uygulamalar üzerinden yaptıkları satın alma işlemlerinde marka beklentileri izlenmiştir. Ayrıca diğer bir bağımsız değişken olan kadın ve erkek kullanıcılar, yaş grupları ve eğitim düzeyleri arasındaki kullanım alışkanlıkları ve sadakat niyetleri, algılanan değer, güvenlik ve gizliliğe verilen önem farklılık göstermektedir.en_US
dc.description.abstractWith the spread of online platforms in all areas of the service industry, needs are evolving in this direction. Today's digital user profile consists of individuals with a wide range of global habits. Digital music services, one of the diversified sectors with increasing demand, respond to different needs, as paid and free. In the competition that emerges among the diversified paid digital music platforms, customer loyalty is an important element in addition to the brand's public relations, customer satisfaction, advertisements and social responsibility. The sector is seen that both Turkey and the world giants like Spotify result of analysis in the industry reached the more subscribers every day. The scope of this academic study consists of brand reliability, ease of use, privacy and security, brand loyalty, customer service, personalization, selection, perceived value and loyalty intentions in Spotify. In the results, it is revealed how the factor that distinguishes the Spotify brand from its competitors is its connection with brand loyalty and ensuring brand loyalty. The user does not have difficulty spending time on the music platform, searching for songs and paying, considering that the use of certain brand music platform is fast and practical, Unlike similar platforms, it can access various price tariffs and the pleasure of using the platform creates a positive customer experience and customer loyalty. The security and privacy conditions provided by the platform are among the most important factors for digital users. The survey method which is one of the quantitative research methods, was used in the research. Due to the pandemic process originating from COVID-19, the questionnaire was conducted with SurveyMonkey, an online application. The universe of the study covers everyone using Spotify, but since this large participants cannot be reached, an online survey was conducted with 793 people using the judgement sampling method. The aim of the research is to provide resources through the brand loyalty concept for the literature and sectoral studies by clarifying the brand usage habits, brand expectations and behaviors that may result in loyalty,of the users of the Spotify brand, which is one of the digital music platforms. As a result of the research, it was observed that the brand expectations of the users of digital music platforms differed in paid or free use. Furthermore, the usage habits and loyalty intentions observed in female and male users, perceved value, importance given to security and privacy differ.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectKullanılabilirliken_US
dc.subjectİnsan Bilgisayar Etkileşimien_US
dc.subjectKullanıcı Deneyimien_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectUsabilityen_US
dc.subjectUser Experienceen_US
dc.subjectHuman Computer Interactionen_US
dc.titleÇevrim içi ortamlarda kullanılabilirlik ve müşteri memnuniyeti ilişkisi: Ebebek üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe relationship between availabilitiy in online environments and customer satisfaction: A study on Ebebeken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster