Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlgun, Zeliha Candan
dc.contributor.authorAras, Gülay
dc.date.accessioned2021-06-15T06:07:00Z
dc.date.available2021-06-15T06:07:00Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-12-04
dc.identifier.citationAras, G. (2017). Farklı göz egzersizlerinin okul çağı çocuklarındahipermetropi kusurları üzerine etkisinin araştırılması. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7169
dc.description.abstractOkul çağı çocuklarında hipermetropi kusuru oldukça sık görülen ve erken dönemde tedaviye yanıt veren bir patolojidir. Hipermetropi kusuru tedavisinde fizyoterapi yöntemlerinin etkililiği ile ilgili literatürde herhangi bir çalışmaya rastlanmadı. Çalışmamızda, 7-17 yaş aralığındaki okul çağı çocuklarında farklı göz egzersizlerinin hipermetropi kusurları üzerine etkisinin araştırılması ve egzersiz protokollerinin birbirlerine karşı üstünlüklerinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlandı. Çalışmamıza 7-17 yaş aralığında 30 kız ve 30 erkek 60 gönüllü okul çağı çocuğu dahil edildi. 60 katılımcı randomize olarak; göz egzersizleri, konverjans egzersiz ve okülomotor egzersiz grubu olmak üzere üç farklı gruba ayrıldı. Tüm gruplara altı hafta boyunca günde iki seans olacak şekilde ev egzersiz protokolleri verildi ve düzenli olarak haftada bir kere telefon ile iletişime geçildi. Katılımcıların hipermetropi dereceleri, görme keskinlikleri, yakın ve keskin görme dereceleri ve sağlıkla ilgili yaşam kaliteleri değerlendirildi. Göz egzersizleri grubunda görme keskinliği ve hipermetropi derecelerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmadı (p>0,05). Konverjans egzersiz grubunda, sağ ve sol göz görme keskinliği, yakın görme, keskin görme ve yaşam kalitesinin FSTP, PSTP ve ÖTP'da istatistiksel düzeyde anlamlı farklılık gözlendi (p<0,05). Okülomotor egzersiz grubunda yakın görme, keskin görme ve yaşam kalitesinin FSTP, PSTP ve ÖTP'da istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0,05). Göze uygulanan egzersizlerden özellikle konverjans ve okülomotor egzersizlerin okul çağı çocuklarında hipermetropi kusuru tedavisinde güvenle kullanılabileceği sonucuna varıldı. Hipermetropi kusuru tedavisinde fizyoterapi yöntemlerinin kullanımını yaygınlaştırmak için daha geniş katılımcı grupları ile oluşturulan çok sayıda çalışmaya ihtiyaç vardır.en_US
dc.description.abstractHypermetropia in school-aged children is a pathology which is very common and responds to treatments early. No studies have been found in the literature on the efficancy of the hypermetropia treatments with physiotherapy methods. In our study, we aimed to investigate the effects of different eye exercises on hypermetropia defects in school age children aged 7-17 years and to determine whether exercise protocols have superiority against each other. 60 volunteer school-aged children (30 girls, 30 boys, between 7-17 years of age) were included in our study. 60 participants were randomly divided into three groups: eye exercises, convergence exercises and oculomotor exercise groups. Home exercise protocols were given to all groups for two sessions per day for six weeks, and regular phone calls were made once a week. Participants were assessed for their hypermetropic grades, visual acuity, near and sharp visual acuity, and the health-related quality of life. No statistically significant difference was found in the visual acuity and hypermetropia grades in the group of eye exercises (p> 0,05). There was a statistically significant difference in visual acuity of right and left eyes, near vision, sharp vision and quality of life in FSTP, PSTP and LTP in the convergence exercise group (p<0,05). There was a statistically significant difference in near vision, sharp vision and quality of life in FSTP, PSTP and OTP in the oculomotor exercise group (p<0,05). It has been observed that especially the convergence and oculomotor exercises can be used safely in the treatment of hypermetropia in school children. To promote the use of physiotherapy methods in the treatment of hypermetropia, there is a need for a large number of studies with larger groups of participants. Key words: Convergence exercise, eye exercises,en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöz Egzersizlerien_US
dc.subjectHipermetropien_US
dc.subjectKonverjans Egzersizien_US
dc.subjectOkul Çağı Çocuklarıen_US
dc.subjectOkülomotor Egzersizen_US
dc.subjectConvergence Exerciseen_US
dc.subjectEye Exercisesen_US
dc.subjectHypermetropiaen_US
dc.subjectOculomotor Exerciseen_US
dc.subjectSchool-Aged Childrenen_US
dc.titleFarklı göz egzersizlerinin okul çağı çocuklarındahipermetropi kusurları üzerine etkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of different eye exercises onhypermetropia in school-age childrenen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster