Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8

    • Adi ortaklığın yönetimi ve temsili 

      Bengül Doğu, Türkü Deniz (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Kuruluşu ve yürütülmesi belirli sınırlara dayanmayan, en temelden en karmaşık iş ilişkilere geniş uygulama alanı bulan adi ortaklık, günümüzün yaygın kullanılan şirket oluşumlarının başında gelmektedir. Adi ortaklığın tüzel ...
    • Adi ortaklık niteliğindeki joint ventureların yönetici ortak tarafından temsili 

      Yılmaz, İbrahim Çağrı (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Günümüzde ortaklıklar özellikle yüksek montanlı ve ciddi sermaye gerektiren projelerde bir araya gelerek adi ortaklıklar teşkil etmektedir. Bu adi ortaklıklardan en sık rastlanılan ortaklıklardan biri de "Joint Venture" ...
    • İnternet ortamında kurulan sözleşmeler 

      Keskin, Hatice Gamze (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan "İnternet Ortamında Kurulan Sözleşmeler" adlı çalışmada internet teknolojisi ve elektronik ticaretin gelişmesi ile birlikte ortaya çıkan internet aracılığı ile kurulan sözleşmelerin ...
    • Kat karşılığı inşaat sözleşmesinde yüklenicinin ayıptan doğan sorumluluğu 

      Gül, Tuğba (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      Kat karşılığı inşaat sözleşmelerinde yüklenici, taahhüt ettiği yapıyı sözleşmede kararlaştırılan ve dürüstlük kuralının gerektirdiği niteliklere uygun şekilde meydana getirmek ve arsa sahibine teslim etmekle yükümlüdür. ...
    • Markanın hükümsüzlüğü davası ve hukuki sonuçları 

      Sezgin, Serhat (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Hızlı bir değişim ve dönüşüm yaşayan ekonomik hayatta her geçen gün tecrübe edilen yeniliklere bağlı olarak rekabet de artmıştır. Buna karşılık olarak insanlar rekabet düzeylerini arttırmak için ürün ve hizmetlerini ...
    • Markanın kullanılmaması sebebiyle iptali 

      Çiftçi, Furkan Çağlar (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Marka, bir işletmeye ait mal veya hizmetin diğer işletmelerin mal veya hizmetlerinden ayırt edilmesini sağlayan işaretleri ifade etmektedir. SMK tarafından bir markanın korunabilmesi için sicile tescil edilmesi gerekmektedir. ...
    • Sebepsiz zenginleşmede iade borcunun türleri ve iadenin kapsamı 

      Budak, Muhammed Alparslan (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      Bu çalışmada Türk Borçlar Kanunu'nda yer alan ve borcun kaynaklarından biri olan sebepsiz zenginleşme kurumunu değerlendirdik. İade borcunun türleri ve iadenin kapsamı bakımından bir incelemede bulunduk. Sebepsiz zenginleşmenin ...
    • Tüketici Hukukunda taksitle satışlar 

      Pekacar, Veysi (İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Yüksek lisasns tezi olarak hazırlanan '' Tüketici Hukukunda Taksitle Satışlar '' adlı çalışmada taksitli satışlar tüketici hukuku açısından ele alınmıştır. Taksitli satışlar tüketici mevzuatı kapsamında incelenmiş uygulmada ...