Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzlü, Özge
dc.contributor.authorYıkmış, Ahmet
dc.date.accessioned2020-09-18T05:51:32Z
dc.date.available2020-09-18T05:51:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖzlü, Ö. ve Yıkmış, A. (2019). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere çarpma öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiği. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(16), 195-225. https://doi.org/10.23863/kalem.2019.125en_US
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23863/kalem.2019.125
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/5855
dc.description.abstractBu araştırmada zihinsel yetersizliği olan öğrencilere temel çarpma işlemlerinin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amacın yanı sıra, somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisi ile öğretimin, öğretim sona erdikten on ve yirmi gün sonraki izleme etkisi, farklı ortam ve farklı kişilere genelleme etkisi ve somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisi hakkında öğretmenler görüşlerini belirlemeye yönelik sosyal geçerliliği incelenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, araştırmaya katılan öğrencilerin matematik becerilerinden, temel çarpma işlemi becerisini doğru gerçekleştirme düzeyleri iken; bağımsız değişkeni doğrudan öğretim yöntemine göre sunulan somut-yarı somut-soyut öğretim strateji sidir. Araştırma, Balıkesir ilinde yaşayan, yaşları 9-10 arasında değişen, zihinsel yetersizliği olan, yazılı ve sözlü yönergelere tepkide bulunma, nesneleri kullanabilme, basit şekiller çizebilme, rakamları tanıma, nesne (rasyonel) sayma ve atlayarak sayma becerileri ile temel toplama işlemi becerileri ve eşitlik kavramı ön koşullarına sahip, ikisi kız ve biri erkek olmak üzere üç öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın bulguları incelendiğinde; zihinsel yetersizliği olan öğrencilere çarpma işlemi becerilerinin kazandırılmasında, doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkili olduğu, öğrencilerin kazandıkları çarpma işlemi becerisinin kalıcılığının öğretim bittikten on gün ve yirmi gün sonra da koruyabildikleri, öğrencilerin tümü bu beceriyi farklı ortam ve farklı kişilere genelleyebildikleri ve öğretmenlerin somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate effectiveness of teaching multiplication facts by using the Concrete-Representational-Abstract (CRA) Teaching Strategy presented by direct teaching method to children with intellectual disabilities. This study also examined generalization effects across different people and settings, maintenance effects after 10 and 20 days and social validity about teachers’ views with CRA Teaching Strategy. A single-subject design with multiple-probe design with probe trials across subjects was employed in this study. The dependent variable of this study was the level of achievement of the multiplication facts of students with intellectual disabilities, whereas the independent variable of this research was CRA Teaching Strategy which was used to teach multiplication facts to the subjects. This research was conducted with two girls and a boy with intellectual disabilities. Subjects, whose ages ranged from 9 to 10 years, already had prerequisite skills such as reacting to written and verbal instructions, object manipulating, drawing simple shapes, identifying numbers, object (rational) counting and skip counting, basic addition skills and the concept of equality. Findings of the study indicated that CRA Teaching Strategy was effective in teaching multiplication facts to students with intellectual disabilities. Subjects were able to retain their skills 10 and 20 days after the completion training sessions, and they were also able to generalize the newly acquired target skills across different settings and people. In addition, interviews with two special education teachers and three mainstream teachers revealed that their ideas were generally positive on the use of Concrete-Representational-Abstract Teaching Strategy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKalem Akademien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectÇarpma İşlemi Öğretimien_US
dc.subjectSomut-Yarı Somut-Soyut Stratejisien_US
dc.subjectZihinsel Yetersizliken_US
dc.subjectConcrete-Representational-Abstract Teaching Strategyen_US
dc.subjectIntellectual Disabilitiesen_US
dc.subjectTeaching Mathematicsen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan öğrencilere çarpma öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiğien_US
dc.title.alternativeThe effectiveness of concrete-representational-abstract (CRA) teaching strategy on the multiplication facts of children with intellectual disabiltiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitimen_US
dc.authorid0000-0002-7012-4151en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage195en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2019.125en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster