• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finans
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finans
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Data mining-based evaluating the customer satisfaction for the mobile applications: An analysis on Turkish banking sector by using IT2 fuzzy dematel

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Dinçer, Hasan
Yüksel, Serhat
Canbolat, Zehra Nur
Pınarbaşı, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Dinçer, H., Yüksel, S., Canbolat, Z. N., Pınarbaşı, F. (2019). Data mining-based evaluating the customer satisfaction for the mobile applications: An analysis on Turkish banking sector by using IT2 fuzzy dematel. Tools and Techniques for Implementing International E-Trading Tactics for Competitive Advantage içinde (320-339. ss.). http://doi.org/10.4018/978-1-7998-0035-4.ch015

Özet

The aim of this study is to evaluate the customer satisfaction for mobile applications in the Turkish banking industry. For this purpose, the last 500 customer comments of 24 different Turkish deposit banks' mobile applications are analyzed with data mining approach. In this process, the most frequent one keyword, two keywords and three keywords are identified, and the most important dimensions are classified into four different categories. Secondly, IT2 fuzzy DEMATEL methodology is considered to weight these dimensions. The findings show that operational and usability are the most important dimensions regarding the customer satisfaction in mobile applications. This situation explains that customers give importance to the quality and variability of the services given by the mobile applications. Hence, it is recommended that different services, such as credit card payment and money transferring should be provided in these applications by the banks. Another important point is that these applications should.

Kaynak

Tools and Techniques for Implementing International E-Trading Tactics for Competitive Advantage

Bağlantı

http://doi.org/10.4018/978-1-7998-0035-4.ch015
https://hdl.handle.net/20.500.12511/5006

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [43]
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [89]
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [30]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5499]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

[email protected]

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.