Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇaycı, Berk
dc.contributor.authorÇaycı, Ayşegül Elif
dc.contributor.authorEken, İhsan
dc.date.accessioned2020-01-02T09:34:15Z
dc.date.available2020-01-02T09:34:15Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÇaycı, B., Çaycı, A. E. ve Eken, İ. (2019). Narsisizm ve selfie paylaşımı ilişkisi üzerine nicel bir araştırma. Akdeniz İletişim, 31, 60-88.en_US
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/4858
dc.description.abstractNarsisizm ile selfie paylaşım ilişkisini incelemeye yönelik gerçekleştirilen çalışmalarda kullanıcıların sosyal paylaşım sitelerini ne amaçla kullandıklarının incelendiği tespit edilmiştir. Özellikle, daha önce yapılmış olan çalışmalarda: kimlik oluşumu (Valkenburg, Peter, & Schouten, 2006), sosyal etkileşim (Lee, Lee, Moon, & & Sung, 2015), algı yönetimi (Kramer & & Winter, 2008) ve eğlenceye (Park, Kee, & Valenzuela, 2009) yönelik çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Gerçekleştirilen bu araştırmayla, kullanıcıların selfie paylaşımlarıyla narsisizm arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma evrenini, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesinin farklı bölüm ve sınıflarında öğrenim gören 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yeralan katılımcılara online anket yöntemiyle ulaşılmıştır. Araştırmada basit tesadüfi örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın kuramsal temeli Sung, Lee, Kim ve Choi (2016)’nin çalışmasından alınmıştır. Araştırmaya ait sekiz hipotez testine ait veriler analiz edilerek bulgulara yönelik açıklamalarda bulunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kullanıcıların selfie paylaşımları ile narsisizm arasında anlamlı pozitif yönlü bir ilişkinin var olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler arasında narsisizim sosyal medya platformlarında selfie paylaşımını etkileyebilecek önemli bir etken olarak kabul edilmiştir.en_US
dc.description.abstractStudies identifying the self-sharing motivations analyze on what purpose users utilize social networking sites. It is seen that particularly studies on identity formation, social interaction, perception management and entertainment were carried out in the literature. The aim of this study is to determine the relationship between narcissism and selfie sharing motivation among users. The population of the study consists of 243 students from different departments and classes of the Faculty of Communication at Istanbul Commerce University. Participants in the study have been reached by online survey method. In this study, the simple random sampling technique has been used. The theoretical basis of the study has been adopted from the study by Sung, Lee, Kim and Choi (2016). Within the scope of the study, data on eight hypothesis tests of the study have been analyzed and the findings have been elaborated. According to the findings of the study, it is concluded that there is a significant positive relationship between selfie sharing motivation of users and narcissism. Among these factors, narcissism is considered an important factor that might affect selfie sharing behavior on social media platforms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNarsisizmen_US
dc.subjectÖzçekimen_US
dc.subjectSosyal Ağlaren_US
dc.subjectNarcissisimen_US
dc.subjectSelfieen_US
dc.subjectSocial Networksen_US
dc.titleNarsisizm ve selfie paylaşımı ilişkisi üzerine nicel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA quantitative research on narcissism and selfie sharingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0401-8545en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster