Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkek, Özlem
dc.contributor.authorBostan, Mine Işıksal
dc.date.accessioned2019-12-26T10:30:20Z
dc.date.available2019-12-26T10:30:20Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationErkek, Ö. ve Bostan, M. I. (2019). A different look at the reasoning process of prospective middle school mathematics teachers: Global argumentation structures. Education and Science, 44(199), 75-101. http://doi.org/10.15390/EB.2019.7867en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.15390/EB.2019.7867
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/4728
dc.descriptionBu makale Özlem Erkek'in Mine Işıksal Bostan danışmanlığında yürüttüğü "Ortaokul matematik öğretmen adaylarının argümantasyon yapılarının teknoloji ve kağıt-kalem ortamlarında incelenmesi" başlıklı doktora tezinden üretilmiştir.en_US
dc.description.abstractArgumentation is an important part of education in different disciplines such as science teaching and psychology. Numerous research studies have revealed that the use of argumentation practices in courses have a positive impact on students' both cognitive (critical thinking, reasoning, etc.) and affective abilities. Recently, the number of studies on argumentation in the field of mathematics education has increased. It is expected that prospective teachers today are key elements of the argumentation process as they can encourage students to produce strong mathematical arguments; hence, they themselves are also expected to develop their own argumentation skills. In the literature, there is a need for studies on the reasoning processes and argumentation structures of prospective teachers. Thus, the present study aimed to investigate the global argumentation structures used by prospective middle school mathematics teachers while they were solving geometry tasks. In line with this purpose, a qualitative case study was conducted with 8 prospective teachers who were enrolled in the elementary mathematics education department of a state university located in Ankara. Two argumentation applications were conducted with the participants. In the first application, two problems on triangles and in the second one two problems on circles were solved by the participants. Then, the global argumentation structures of the participants were examined. The results showed that mathematical reasoning of prospective middle school mathematics teachers was weak and, therefore, they mostly used simple global argumentation structures. On the other hand, it was found that the researcher's directions lead participants to use more complex global argumentation structures. Therefore, it was concluded that the teachers who orchestrate the argumentation process should have sufficient knowledge and experience regarding argumentation. This result revealed the importance of focusing on the development of mathematical reasoning skills of prospective teachers. Based on this, it is recommended that necessary adjustments be made in teacher training programs to include argumentation so that prospective teachers can be equipped with the ability to orchestrate argumentation in their lessons.en_US
dc.description.abstractArgümantasyon fen öğretimi ve psikoloji gibi farklı disiplinlerde eğitimin önemli bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. Argümantasyon uygulamalarının derslerde kullanılmasıyla öğrencilerin hem bilişsel (eleştirel düşünme, muhakeme vb.) hem de duyuşsal açıdan olumlu yönde geliştiği araştırmalarla desteklenmektedir. Son zamanlarda matematik eğitimi alanında da argümantasyon çalışmaları hız kazanmıştır. Argümantasyon sürecinin anahtar elemanı, öğrencilerin güçlü matematiksel argümanlar üretmesine katkı sağlayacak olan geleceğin öğretmenleri bugünün öğretmen adaylarının argümantasyon becerilerini geliştirmesi önemlidir. Alanyazında öğretmen adaylarının muhakeme süreçlerine ve argümantasyon yapılarına dair yapılan çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla, bu çalışmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının geometri soruları çözerken kullandıkları global argümantasyon yapılarını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Ankara’da bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 8 öğretmen adayı ile nitel bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla iki argümantasyon uygulaması gerçekleştirilmiştir. İlk uygulamada iki üçgen problemi, ikinci uygulamada ise iki çember problemi katılımcılara çözdürülmüştür. Daha sonra katılımcıların global argümantasyon yapıları incelenmiştir. Bulgular, ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel muhakeme becerilerinin zayıf olduğunu ve bu nedenle çoğunlukla basit global argümantasyon yapıları kullandıklarını göstermiştir. Diğer yandan, araştırmacı yönlendirmelerinin, katılımcıların kullandığı global argümantasyon yapılarının daha kompleks olmasını sağladığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, argümantasyon sürecini yöneten öğretmenlerin de argümantasyon konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olması gerektiği sonucuna varılmıştır. Sonuçlar, öğretmen adaylarının matematiksel muhakeme becerilerinin geliştirilmesine odaklanılmasının önemini ortaya çıkarmıştır. Dolayısıyla öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesinin ve ders içeriklerine argümantasyon uygulamalarının eklenmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.sponsorshipTürkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Education Associationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectGlobal Argumentationen_US
dc.subjectProspective Middle School Mathematics Teachersen_US
dc.subjectToulmin modelen_US
dc.subjectArgümantasyonen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectGlobal argümantasyonen_US
dc.subjectOrtaokul matematik öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectToulmin modelien_US
dc.titleA different look at the reasoning process of prospective middle school mathematics teachers: Global argumentation structuresen_US
dc.title.alternativeOrtaokul matematik öğretmen adaylarının muhakeme süreçlerine farklı bir bakış: Global argümantasyon yapısıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEducation and Scienceen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimien_US
dc.authorid0000-0002-5588-9519en_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue199en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.7867en_US
dc.identifier.wosqualityQ4en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster