Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAndarab, Mehdi Solhi
dc.contributor.authorKesen Mutlu, Aynur
dc.date.accessioned2019-12-25T07:58:12Z
dc.date.available2019-12-25T07:58:12Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationAndarab, M. S. ve Kesen Mutlu, A. (2019). Student questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT students. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 326-338. https://doi.org/10.17263/jlls.547754en_US
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17263/jlls.547754
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/4671
dc.description.abstractIn this study, different types of questions (i.e., choice, product, process, metaproces) being asked by two groups of ELT freshmen while conducting literature circles, one of the most useful ways to activate cooperative learning among the students, were put under a close scrutiny. The first group comprised of thirty-seven students who had directly passed the proficiency exam of the university, while the latter consisted of the thirty-five students who studied at the preparatory school for a year. The different types of questions posed by the questioners in each circle were analyzed. According to the findings, there was no significant difference between the students who studied at the English preparatory school for a year, and the ones who directly passed the proficiency exam of the university. Nor did gender play a significant role in the participants’ preference for questioning types. In both groups, product questions were the most frequent type of questioning, while metaprocess questions remained the least used types in both literature circles.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, iki grup İngilizce Öğretmenliği Bölümü 1.sınıf öğrencilerinin işbirlikçi öğrenmenin temelini oluşturan soru sorma tekniğini kullanırken seçtikleri ve sordukları soru tiplerini incelemektir. Çalışmaya katılan birinci gruptaki 37 öğrenci hazırlık muafiyet sınavında başarılı olmuştur. Çalışmaya katılan diğer grup ise bir yıllık hazırlık programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada iki grupta yer alan öğrencilerin her aktivite için seçtikleri soru çeşitleri incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları hazırlık muafiyet sınavını geçerek 1.sınıfta eğitime başlayan ve 1 yıllık hazırlık programını tamamlayarak 1.sınıfta eğitime başlayan iki grup arasında kullanılan soru çeşitleri bakımından fark olmadığını göstermiştir. Buna ek olarak, çalışmada cinsiyete dayalı bir fark da bulunmamıştır. Her iki grupta da en sık kullanılan soru çeşidi sonuç sorusu iken en az kullanılan soru çeşidinin gerekçe soruları olduğu sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSelcuk Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChoiceen_US
dc.subjectProducten_US
dc.subjectProcessen_US
dc.subjectMetaprocess Questionsen_US
dc.subjectLiterature Circleen_US
dc.subjectSeçim Sorusuen_US
dc.subjectSonuç Sorusuen_US
dc.subjectSebep Sorusuen_US
dc.subjectGerekçe Sorusuen_US
dc.subjectÇalışma Gruplarıen_US
dc.titleStudent questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT studentsen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenliği öğrencileri arasında soru tiplerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimien_US
dc.authorid0000-0002-0355-9171en_US
dc.authorid0000-0001-7032-6338en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage326en_US
dc.identifier.endpage338en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17263/jlls.547754en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster