• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected]
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   [email protected]
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT students

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (924.5Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Andarab, Mehdi Solhi
Kesen Mutlu, Aynur

Metadata

Show full item record

Citation

Andarab, M. S. ve Kesen Mutlu, A. (2019). Student questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT students. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 326-338. https://doi.org/10.17263/jlls.547754

Abstract

In this study, different types of questions (i.e., choice, product, process, metaproces) being asked by two groups of ELT freshmen while conducting literature circles, one of the most useful ways to activate cooperative learning among the students, were put under a close scrutiny. The first group comprised of thirty-seven students who had directly passed the proficiency exam of the university, while the latter consisted of the thirty-five students who studied at the preparatory school for a year. The different types of questions posed by the questioners in each circle were analyzed. According to the findings, there was no significant difference between the students who studied at the English preparatory school for a year, and the ones who directly passed the proficiency exam of the university. Nor did gender play a significant role in the participants’ preference for questioning types. In both groups, product questions were the most frequent type of questioning, while metaprocess questions remained the least used types in both literature circles.
 
Bu çalışmanın amacı, iki grup İngilizce Öğretmenliği Bölümü 1.sınıf öğrencilerinin işbirlikçi öğrenmenin temelini oluşturan soru sorma tekniğini kullanırken seçtikleri ve sordukları soru tiplerini incelemektir. Çalışmaya katılan birinci gruptaki 37 öğrenci hazırlık muafiyet sınavında başarılı olmuştur. Çalışmaya katılan diğer grup ise bir yıllık hazırlık programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada iki grupta yer alan öğrencilerin her aktivite için seçtikleri soru çeşitleri incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları hazırlık muafiyet sınavını geçerek 1.sınıfta eğitime başlayan ve 1 yıllık hazırlık programını tamamlayarak 1.sınıfta eğitime başlayan iki grup arasında kullanılan soru çeşitleri bakımından fark olmadığını göstermiştir. Buna ek olarak, çalışmada cinsiyete dayalı bir fark da bulunmamıştır. Her iki grupta da en sık kullanılan soru çeşidi sonuç sorusu iken en az kullanılan soru çeşidinin gerekçe soruları olduğu sonucu elde edilmiştir.
 

Source

Journal of Language and Linguistic Studies

Volume

15

Issue

1

URI

https://doi.org/10.17263/jlls.547754
https://hdl.handle.net/20.500.12511/4671

Collections

  • Makale Koleksiyonu [28]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5488]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1948]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Guide | Contact |

[email protected]

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.