Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Derya
dc.contributor.authorÖzmen, Zeynep Medine
dc.contributor.authorAydın, Serhat
dc.contributor.authorGüler, Mustafa
dc.contributor.authorBirgin, Osman
dc.contributor.authorAçıkyıldız, Gökay
dc.contributor.authorGürsoy, Kadir
dc.contributor.authorArabacı, Duygu
dc.contributor.authorGüneş, Gönül
dc.contributor.authorGürbüz, Ramazan
dc.date.accessioned10.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-10T19:51:57Z
dc.date.available10.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-10T19:51:57Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÇelik, D., Özmen, Z., Aydın, S., Güler, M., Birgin, O., Açıkyıldız, G. ve Gürbüz, R. (2018). A national comparison of pre-service elementary mathematics teachers' beliefs about mathematics: The case of Turkey. Education and Science, 43(193), 289-315. https://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7133en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7133
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/2313
dc.descriptionWOS: 000428112100014en_US
dc.description.abstractThe aim of present study is to reveal pre-service elementary mathematics teachers' (PEMTs) beliefs about mathematics in national perspective and to compare the regional differences. The sample of study was composed of 1418 PEMTs enrolled in 21 different universities as 4th year students in Turkey. 12 regions determined in Nomenclature of Territorial Units for Statistics (NUTS) Level 1 were considered during the selection of sample universities. As data collection tools, "beliefs about the nature of mathematics", "beliefs about mathematics learning" and "beliefs about the achievement in mathematics" scales which were developed in TEDS-M study and contain a total of five factors were used. The collected data were analyzed to descriptive statistics, one-way ANOVA test using SPSS packet software. The findings indicated that PEMTs commonly have dynamic views toward nature of mathematics in the context of universities and regions. However, the static view representing the traditional aspect of mathematics also had a reasonably high percentile. Significant differences among universities and regions were determined in terms of beliefs about nature of mathematics, learning mathematics and mathematics achievement. To identify the possible reasons of the differences, it is suggested to carry out in-depth qualitative investigations to examine the variables such as courses and their contents, classroom applications in education faculties on the basis of universities and regions.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ)adaylarının matematik hakkındaki inançlarını ulusal açıdan ortayakoymak ve bölgesel düzeyde karşılaştırmaktır. Araştırmanınörneklemini Türkiye’de 21 üniversitede dördüncü sınıfta öğrenimgören toplam 1418 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Örneklemdekiüniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Bu çalışmada veritoplama aracı olarak TEDS-M çalışmasında kullanılan, Türkçe’yeuyarlaması yapılan toplamda beş boyuta sahip “matematiğindoğasına ilişkin inanç” “matematik öğrenmeye ilişkin inanç” ve“matematik başarısı hakkında inanç” ölçekleri kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS paket programı yardımıylagerçekleştirilen betimsel istatistik değerleri, tek yönlü ANOVAtesti kullanılmıştır. Bu araştırmada İMÖ adaylarının matematiğindoğasına yönelik dinamik görüşü üniversite ve bölgeler bazındayaygın olarak benimsedikleri, bununla birlikte matematiğindoğasına ilişkin geleneksel bakış açısını yansıtan statik görüşün deazımsanamayacak düzeyde benimsendiği belirlenmiştir. İMÖadaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenme vematematik başarısına ilişkin inançlarının üniversiteler vebulundukları bölgeler bakımından anlamlı farklılık gösterdiğisaptanmıştır. Bu anlamlı farklılığı oluşturan faktörlerin tespitedilmesi amacıyla üniversiteler ve bölgeler bazında eğitimfakültelerinde verilen dersler, içerikleri ve sınıf içi uygulamalargibi değişkenler nitel yaklaşımlarla derinlemesine incelenmesiönerilmektedir.en_US
dc.description.sponsorshipTUBITAK [113K805]en_US
dc.description.sponsorshipThis study is supported by TUBITAK (Project No: 113K805).en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Education Associationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPre Service Elementary Mathematics Teachersen_US
dc.subjectBeliefs on Nature of Mathematicsen_US
dc.subjectBeliefs on Learning Mathematicsen_US
dc.subjectBeliefs on Mathematics Achievementen_US
dc.subjectComparative Educational Researchen_US
dc.subjectİlköğretim Matematik Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectMatematiğin Doğasına İlişkin İnançen_US
dc.subjectMatematik Öğrenmeye İlişkin İnançen_US
dc.subjectMatematik Başarısı Hakkında İnançen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitim Araştırmasıen_US
dc.titleA national comparison of pre-service elementary mathematics teachers' beliefs about mathematics: The case of Turkeyen_US
dc.title.alternativeİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik hakkındaki inançlarının ulusal düzeyde karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEducation and Scienceen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimien_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue193en_US
dc.identifier.startpage289en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.relation.ecinfo:eu-repo/grantAgreement/TUBITAK/SOBAG/113K805en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.15390/EB.2018.7133en_US
dc.identifier.wosqualityQ4en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster