Doğal, kültürel ve tarihsel değerlerin şehir pazarlaması ve marka inşasındaki rolü: Ünye örneği
Künye
Gül, Z. (2022). Doğal, kültürel ve tarihsel değerlerin şehir pazarlaması ve marka inşasındaki rolü: Ünye örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmeler, kişilerin bireysel ve sosyal yaşamlarındaki beklentiler ve farklılıklar, bir ürün ya da hizmeti satın alma tarzları pazarlama alanında hızlı değişimlere sebep olmaktadır. Bu hızlı değişimler ile birlikte rekabet ortamında markaların belirledikleri stratejiler de farklılıklar göstermeye başlamıştır. Özellikle küresel pazarlarda yaşanan rekabet markalar açısından oldukça zordur. Tüketicilerin algısında farklılaşmak ve tercih edilir bir marka olma arzusu rekabeti artırmaktadır. Günümüzde bu rekabet ortamı sadece ürün ve hizmet markaları için değil şehirler için de söz konusudur. Bir marka için sahip olduğu ürün ya da hizmetin tüketici tarafından tercih edilir olması, marka sadakati oluşturması ve ticari olarak kar edebilmesi önemlidir. Bu oluşumların şehirler açısından karşılığı ise o şehre daha fazla ziyaretçi çekmesi, daha fazla yatırımcı kazanması ve gelir elde etmesidir. Marka olma yolunda ilerleyen şehirlerin en önemli stratejik adımı doğru yönetim ve planlama ile doğru pazarlama stratejilerini kullanmaktır. Şehirlerin sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihsel miraslar kullanılan pazarlama stratejilerinde oldukça önemli değerlerdir. Bu tez çalışmasında marka kavramından yola çıkarak şehirlerin markalaşması için atılan adımlara örnek olarak bir şehrin yöneticileri tarafından gerçekleştirilen reklam filmi incelenmiştir. Rapid technological developments, expectations of individuals with regard to their private and public lives, and preferences in purchasing goods and services are bringing about momentous changes in the field of marketing. And these rapid changes, in turn, have induced companies to differentiate their brand strategies in today's competitive environment. For brands, the competition in the global market is particularly challenging. The desire to stand out in the consumer's perception and to gain brand preference, further stimulate competition. Currently, this competition applies not only to goods and service brands but also to cities. Consumer preference in goods and services offered, brand loyalty, and commercial profitability, are all crucial for a brand. For cities, these concepts correspond to higher visitor footfall, investor interest, and income generation. For cities, an essential strategy of brand building is to employ suitable marketing strategies through proper management and planning. A city's cultural, natural and historical heritage is invaluable in its marketing strategies. Based on the brand concept, this thesis studies a promotional film created by a city administration to create a deeper understanding of city branding.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsphttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11932
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [253]