Öğrencinin güvenliğinde üniversitenin sorumluluğunu genişletmek: Bir COVID-19 vaka kümesi incelemesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Tokaç, Ayşe ZülalKüçükali, Hüseyin
Orhan, Zeynep Bilge
Taghiyeva, Batula
Duman, Seher İrem
Kapçık, Şeyma
Hayran, Osman
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tokaç, A. Z., Küçükali, H., Orhan, Z. B., Taghiyeva, B., Duman, S. İ., Kapçık, Ş. ... Hayran, O. (2022). Öğrencinin güvenliğinde üniversitenin sorumluluğunu genişletmek: Bir COVID-19 vaka kümesi incelemesi. Sağlık ve Toplum, 32(3), 106-109.Özet
COVID-19 salgını dolayısıyla uzaktan eğitim modeline geçen bazı üniversitelerde eğitim ve/veya sınavlar önlemler alınarak yeniden yüz yüze yapılmaya başlanmıştır. Bu olay sunumunda, sınavları yüz yüze yapmaya başlayan bir tıp fakültesinde bir aylık süre zarfında tespit edilen bir vaka kümesi incelenmiştir. 20.10.2020-19.11.2020 tarihleri arasında ortaya çıkan COVID-19 vakaları ve temaslıları rutin kayıtlar üzerinden retrospektif olarak analiz edilmiştir. Bu süre zarfında tespit edilen 10 vakadan 6’sının aynı sınıfta okuyan öğrenciler olduğu ve aynı tarihte yüz yüze bir sınava girdiği tespit edilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda 6 vakanın bir vaka kümesi oluşturduğu ve vakaların sınav çıkışında birlikte yemek yedikleri, yakın temasta uzun vakit geçirdikleri anlaşılmıştır. Söz konusu vaka kümesi, fiziksel olarak üniversitenin sorumluluk alanı dışında gözükmekle birlikte, bu öğrencilerin bir araya gelmelerinin sosyal bağlamı da göz önünde bulundurulmalıdır. Bu araştırma pandemi döneminde üniversitelerin, öğrencilerinin yalnızca eğitim değil sosyal ihtiyaçlarını da güvenli bir şekilde karşılayabilecekleri imkanlar sunmanın yenilikçi yolları üzerinde çalışması gerektiğini göstermektedir. Due to COVID-19 pandemic, many universities switched to distance learning. After a while, some universities return to face-to-face lear- ning or examination with required measures. In this case study, we investigated a cluster of COVID-19 cases occurred in a month in a medical faculty that returned to carry out face-to-face examinations. We analyzed routine institutional records of cases and contacts oc- curred between 20.10.2020-19.11.2020 retrospectively. 6 out of 10 cases in this period were students in the same class and came toget- her for a face-to-face exam. The investigation revealed that those 6 cases ate lunch together and spent time within close contact. Althou- gh this cluster may seem to be physically occurred out of the uni- versity’s responsibility area, the social context of students gathering should also be considered. This study points out that the universities should develop innovative solutions to provide resources to meet not only educational but also social needs of students.
Kaynak
Sağlık ve ToplumCilt
32Sayı
3Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3651]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2175]