Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKavut, Sevgi
dc.date.accessioned2023-06-14T08:07:18Z
dc.date.available2023-06-14T08:07:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKavut, S. (2023). Toplumsal yaşamda metaverse: Metaverse haberleri üzerine bir değerlendirme. TRT Akademi, 8(17), 342-367. https://doi.org/10.37679/trta.1203028en_US
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37679/trta.1203028
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11084
dc.description.abstractMetaverse özellikle 2021 ve sonrasında hızla gelişen ve hem bireysel hem de toplumsal anlamda insanların yaşamını etkileyen temel yeni iletişim teknolojilerinden biri hâline gelmiştir. Etkinlik yönetimi, marka yönetimi süreçleri, Metaverse evreninde arazilerin satın alınması, Metaverse düğünleri, Metaverse alışveriş merkezi, Metaverse oyunları gibi birçok toplumsal yaşam alanında Metaverse uygulamalarının kullanıldığı görülmektedir. Bu araştırmanın amacı; Metaverse ve uygulamalarının toplumsal yaşamdaki kullanım şekillerini Metaversenin sosyal yaşam, ekonomi, teknoloji, iş hayatı gibi farklı alanlardaki kullanımı ile ilgili yapılan haberler üzerinden ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda; SimilarWeb araştırmasına göre; ilk üç sırada yer alan hurriyet.com.tr, milliyet.com.tr ve sozcu.com.tr haber siteleri Ocak 2022-Temmuz 2022 aralığında Metaverse haberleri özelinde içerik analizi yöntemiyle ve teknolojik determinizm kuramı bağlamında incelenerek sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda; Metaversenin en çok ekonomi, bilim-teknoloji ve gündem kategorilerindeki haberler içerisinde kullanıldığı görülmüştür. Haberlerde en sık tek görsel kullanıldığı, ara başlıkların uzun haberlerde tercih edildiği gözlemlenmiştir. Metaverse kavramının tanıtım, etkinlik, düğün, mağaza, sergi, AVM, dijital oyun, borsa, eğitimde yenilik, okuryazarlık gibi farklı yaşam alanlarında kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractOne of the fundamental new communication technologies, the Metaverse is progressing quickly,especially in the years 2021 and beyond, and has a significant impact on human life both individually and socially. It turns out that a variety of Metaverse applications have been utilized in social life, including those for managing events, building brands, buying Metaverse lands, planning Metaverse weddings, running Metaverse retail malls, and playing Metaverse games. The purpose of this study is to reveal the usage styles of Metaverse and its applications in social life via news related to the usage examples in different areas such as social life, education, economic, technology, business life. In accordance with this purpose, the study is limited to analyzing of Metaverse news in the context of technological determinism theory and content analysis method in hurriyet.com.tr, milliyet.com.tr and sozcu.com.tr web sites, ranked the top of three according to Similarweb research, between January 2022- July 2022. The study's findings indicate that the most popular news topics in the Metaverse are categorised as economic, science-technology, and agenda. It has been noted that when there are many pictures in a news story, sub-headings are preferable. It has been determined that the Metaverse notion is frequently used in a variety of living contexts, including marketing, events, weddings, shopping, digital games, literacy, educational innovation, exhibitions, and the stock market.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTRTen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectTeknolojik Determinizmen_US
dc.subjectHaberen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectYeni İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectTechnological Determinismen_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectNew Communication Technologiesen_US
dc.titleToplumsal yaşamda metaverse: Metaverse haberleri üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeMetaverse in social life: An evaluation on metaverse newsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0253-3906en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage342en_US
dc.identifier.endpage367en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.37679/trta.1203028en_US
dc.institutionauthorKavut, Sevgi
dc.identifier.trdizinid1157138en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster