Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUslu, Gülşah
dc.contributor.authorÖzyürek, Taha
dc.contributor.authorKayahan, Mehmet Baybora
dc.contributor.authorGündoğar, Mustafa
dc.contributor.authorKeskin, Neslihan Büşra
dc.date.accessioned2023-01-24T06:58:26Z
dc.date.available2023-01-24T06:58:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationUslu, G., Özyürek, T., Kayahan, M. B., Gündoğar, M. ve Keskin, N. B. (2022). Impact of COVID-19 pandemic on continuing professional development of endodontists: A comprehensive survey study. Turkiye Klinikleri Journal of Dental Sciences, 28(3), 624-632. https://dx.doi.org/10.5336/dentalsci.2021-86291en_US
dc.identifier.issn2146-8966
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5336/dentalsci.2021-86291
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/10362
dc.description.abstractObjective: Continuing professional development (CPD) is a lifelong process that continues despite all kinds of obstacles. The aim of this study was to evaluate of endodontists’ attitudes towards CPD during the coronavirus disease-2019 pandemic and online educa tional resources (OERs). Material and Methods: A questionnaire on demographic data and preferred resources before and after the pan demic was sent to 554 potential participants via e-mail. A chi-square test and multivariate logistic regression test were conducted on the ob tained data at a 5% significance level. Results: One hundred seventy five participants responded to the survey. Of all the participants, 67% were women and 45% were academicians. Since the pandemic began, OERs have been preferred over traditional resources, but traditional ones were considered more useful than OERs. Most of the respondents believed that contagion concerns represented the greatest obstacle to CPD. Gender and experience were related to the perception that the pandemic affected the respondents’ CPD activities (p<0.001). Spe cialty/PhD students tended to benefit more than others from OERs (p<0.05). The respondents mostly considered that OERs are comfort able and advantageous in terms of time, cost, professional knowledge and skill. Conclusion: The resources endodontists chose for CPD ac tivities seemed to have changed in favour of OERs during the pandemic despite their lower perceived usefulness as compared with traditional resources.en_US
dc.description.abstractAmaç: Sürekli mesleki gelişim (SMG), her türlü engele rağ men yaşam boyu devam eden bir öğrenme sürecidir. Bu çalışmanın amacı, endodontistlerin koronavirüs hastalığı-2019 pandemisi sırasında SMG’ye ve online eğitim kaynaklarına (OEK) yönelik tutumlarını de ğerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Beş yüz elli dört katılımcıya pandemi öncesi ve sonrası olmak üzere demografik veriler ve tercih edilen kaynaklar hakkında hazırlanmış bir anket e-posta yoluyla gön derildi. Elde edilen veriler üzerinde %5 anlamlılık düzeyinde ki-kare testi ve çok değişkenli lojistik regresyon analizi yapıldı. Bulgular: Yüz yetmiş beş katılımcı anketi cevaplamıştır. Tüm katılımcıların %67’si kadın ve %45’i akademisyendi. Pandemi başlangıcından itibaren OEK geleneksel kaynaklara tercih edilmiş, ancak geleneksel olanlar OEK’den daha kullanışlı kabul edilmiştir. Ankete katılanların çoğu, bulaş endişesini SMG’nin önündeki en büyük engel olarak görmüştür. Cinsiyet ve deneyim, pandeminin katılımcıların SMG faaliyetlerini et kilediği algısıyla ilişkili bulunmuştur (p<0,001). Uzmanlık/doktora öğ rencileri OEK’den daha fazla yararlanma eğiliminde bulunmuştur (p<0,05). Ankete katılanlar OEK’nin zaman, para, mesleki bilgi ve be ceri düzeyleri açısından rahat ve avantajlı olduğunu düşünmektedirler. Sonuç: Her ne kadar endodontistler pandemi döneminde SMG için OEK tercih etmiş olsalar da geleneksel kaynakları OEK’ye göre daha kullanışlı olduklarını düşünmektedirler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürkiye Kliniklerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectContinuing Professional Developmenten_US
dc.subjectEndodonticsen_US
dc.subjectInternet Usageen_US
dc.subjectOnline Resourcesen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectSürekli Mesleki Gelişimen_US
dc.subjectEndodontien_US
dc.subjectİnternet Kullanımıen_US
dc.subjectOnline Kaynaklaren_US
dc.titleImpact of COVID-19 pandemic on continuing professional development of endodontists: A comprehensive survey studyen_US
dc.title.alternativeCOVID-19 pandemisinin endodontistlerin sürekli mesleki gelişimleri üzerine etkisinin etkisi: Kapsamlı bir anket çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkiye Klinikleri Journal of Dental Sciencesen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Endodonti Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0001-8656-7101en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage624en_US
dc.identifier.endpage632en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.5336/dentalsci.2021-86291en_US
dc.institutionauthorGündoğar, Mustafa
dc.identifier.trdizinid1122008en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess