Bölüm "İstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü" İletişim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-20
-
Brand coolness in a competitive environment: An empirical study on starbucks Turkey
(Springer, 2020)Brand-consumer relationship is a major area of research for many years and many aspects of brand related concepts have been studied in different contexts. As being one of the fundamental brand phenomenons, brand personality ... -
A comparative study on attitudes towards SMS advertising and mobile application advertising
(Inderscience Enterprises Ltd, 2017)The objective of the present study is to determine the major factors influencing consumers' attitudes towards two major types of mobile marketing activities: SMS advertising and mobile application advertising. It also ... -
Creating public opinion in digitalized renewable energy projects: The case of the Konya city
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)Turkey has a rich climate diversity, and it is one of the countries that has developed in recent years renewable energy production. Renewable energy resources, which are among the elements that ensure the economic independence ... -
Dijital çağda pazarlama iletişimi etiği üzerine bir değerlendirme
(Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Dijitalleşmenin en çok etkilediği sektörlerin başında gelen pazarlama iletişiminde gerçekleştirilen faaliyetler, basit bir mesaj iletme ve iletişim çabası olmanın ötesinde bir dijital ayak izidir. Bu da; tüketicileri değişen ... -
Dijital pazarlamada nesnelerin interneti: Giyilebilir teknolojiler
(International Balkan University, 2019)Pazarlama dünyası mobil kullanıcılara ulaşmaya çalışırken, işleri daha da karmaşık hale getirecek olan giyilebilir teknoloji pazarı ortaya çıkmıştır. Bu pazar, dijital pazarlama dünyasını büyük inovasyon yatırımlarına ... -
Ebrû sanatı ve bir ritüel deneyimi olarak ebrû yapımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Son dönemde öne çıkan klâsik sanat dallarından biri olan ebrû, ilgi gören bir sanat olmasının yanında, bu sanatı gerçekleştiren kişiler açısından da önemli özellikler taşımaktadır. Ebrû’ya ilgi gösterenler, bu sanata gerek ... -
An empirical study on consumer attitudes toward renewable energy in Turkey
(Emerald Group Publishing Ltd., 2023)Increasing dependence on energy in the world, the energy used in production processes being highly dependent on nonrenewable resources, environmental pollution as a result of these activities, and the depletion of natural ... -
Environmental awareness in terms of public health: Corporate responsibilities
(Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Environmental issues are basically caused by limitless consumption of the environment by people to gain more together with the increasing population in the world as well as valuing their individual interests above the ... -
Factors affecting health tourism and international health-care facility choice
(Emerald Group Publishing Ltd., 2017)Purpose: Health-care tourism has become a major industry in the past decade. Following the increasing activity in health-care tourism, the decision-making process of consumers in choosing an international health-care ... -
Framing effects on renewable energy news
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)The use and development of renewable energy technologies and sources have become a significant policy incentive in many countries across the globe. Promoting renewable energy was already instituted in most nations, but ... -
Interpersonal communication and impression management in digital environments: An examination on Tiktok
(Erciyes University, 2022)Interpersonal communication and communication processes have evolved as a result of the widespread use of digital communication technology. In these situations, people display how they present themselves and engage with ... -
Kriz iletişimi bağlamında united airlines overbooking krizinin incelenmesi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Markalar, ortaya çıktıkları günden bu yana toplumla ve tüketicilerle etkileşim halinde olmuştur. Bunun sonucu olarak çeşitli faktörlerin (çalışan, rakip, tüketici, doğal afet vb.) etkisiyle çeşitli krizler yaşamışlardır. ... -
Metaverse teknolojisi kullanımının McLuhan’ın Teorileri ve yaklaşımları ile analizi
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı geleceğin interneti olarak görülen metaverse kavramını ve kullanımını Ready Prayer One filmini ve Marshall McLuhan’ın Medya Ekolojisi teorisini ve McLuhan yaklaşımlarını kullanarak incelemektir. ... -
Mobil bankacılıkta pazarlama iletişimi: Chatbot tasarımlarında antropomorfik özelliklerin karşılaştırmalı analizi
(İnönü Üniversitesi, 2022)Günümüzde giderek daha fazla banka pazarlama iletişimi kapsamında chatbotları mobil uygulamalarına entegre etme eğilimindedir. Bankalar için bu entegrasyon müşterileriyle iletişimde kalmanın ve aynı zamanda maliyetleri ... -
Sağlık iletişiminde sektörel tespitler
(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Sağlık iletişimi ya da sağlıkta iletişimde öncelikli olarak bir bağlam/kapsam durumu söz konusu olmaktadır. Bir tamlama olarak kullandığımızda, doktor-hasta, hasta-doktor, kişilerarası iletişim, kurumsal iletişim, kitle ... -
Social media and social isolation: An analysis on relational communication satisfaction
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2019)Communication technologies have brought about differences and changes in social habits, cultures, and forms of communication. The communication of the individual with his / her environment and with the world is often ... -
Social reflections of renewable energy: Wind energy in Turkey
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2022)The Renewable energy consumption is promoted nationally by various organizations and countries due to its environmentally friendly feature within the measures taken against the global climate crisis. Wind energy, which is ... -
Sporda giyilebilir teknolojilerin birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım teorisi 2’ye (Utaut-2) göre davranışsal niyetlerin incelenmesi: Nabız monitörü örneği
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022)Teknolojinin her alanda gösterdiği gelişim, spor ekipmanları konusunda da önemli mal ve hizmet çeşitliliğini doğurmaktadır. Bunlardan biri olan nabız monitörleri aktif spor yapan bireylerin egzersiz kalitesini etkilemektedir. ... -
Sustainability, corporate social responsibility and renewable energy: The key takeaways
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)The world’s reliance on energy is growing. It is clear that the world’s economic growth approach from the Industrial Revolution to the present is no longer sustainable. The fact that the energy required in manufacturing ... -
Toplumsal yaşamda metaverse: Metaverse haberleri üzerine bir değerlendirme
(TRT, 2023)Metaverse özellikle 2021 ve sonrasında hızla gelişen ve hem bireysel hem de toplumsal anlamda insanların yaşamını etkileyen temel yeni iletişim teknolojilerinden biri hâline gelmiştir. Etkinlik yönetimi, marka yönetimi ...