Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEsgin, Yeşim
dc.contributor.authorEken, İhsan
dc.date.accessioned2022-10-11T10:35:39Z
dc.date.available2022-10-11T10:35:39Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationEsgin, Y. ve Eken, İ. (2022). A study of users’ proclivity to access news on the axis of digital transformation. Journal of Erciyes Communication, 9(2), 713-728. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1074995en_US
dc.identifier.issn2667-5811
dc.identifier.issn1308-3198
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1074995
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9822
dc.description.abstractThe purpose of this research is to find an answer to one of the fundamental questions about the copyright of news content published on the internet and the future of online news content production. Hereof, “Is access to online news content on the internet a free right for users, or is it viewed as a commercial value that can be accessed for a fee?” According to the findings obtained from the study with 385 users; it has been observed that users who follow daily news have a low proclivity to pay digital platforms to access their news content. On the other hand, the target audience with the highest proclivity to pay for online news content has been identified as male users between the ages of 20 and 29 who have a habit of purchasing services from other digital platforms and following daily news. According to the data, online news content is not seen as having a commercial value like other digital platforms where services are purchased, and the proclivity for free access is higher among users who follow daily news.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada; internette yayınlanan haber içeriklerinin telif hakları ve çevrimiçi haber içerik üretiminin geleceği ile ilgili temel sorulardan birinin cevabı aranmaktadır. Buna göre; “Kullanıcılar nezdinde internetteki haber içeriklerine erişim kendilerine sunulmuş ücretsiz bir hak mıdır, yoksa ücret karşılığında erişilebilen ticari bir değer olarak mı görülmektedir?” sorusunun yanıtına veri sağlayacak bulgulara ulaşılmaya çalışılmıştır. 385 kullanıcı ile yapılan çalışmadan elde edilen bulgulara göre; günlük haber takip eden kullanıcıların haber içeriklerine erişmek için dijital platformlara ödeme yapma eğiliminin düşük olduğu görülmüştür. Öte yandan çevrimiçi haber içerikleri için ödeme yapma eğilimi en yüksek olan hedef kitlenin; diğer dijital platformlardan hizmet satın alma alışkanlığı bulunan, günlük haber takip eden, 20-29 yaş arası erkek kullanıcılar olduğu görülmüştür. Ayrıca çevrimiçi haberlerin iletilmesinde ağırlıklı olarak; uçtan uca şifrelenmiş anlık mesajlaşma uygulamalarının, yani karanlık sosyal medyanın benimsenmesinin çevrimiçi haber içeriklerinin okunma metriklerinin oluşturulması ve ücretlendirilmesi açısından sorun teşkil ettiği görülmüştür. Elde edilen veriler doğrultusunda; çevrimiçi haber içeriklerinin hizmet satın alınan diğer dijital platformlar gibi ticari bir değer olarak görülmediği, günlük haber takip eden kullanıcılar nezdinde ücretsiz erişim hakkı eğiliminin daha fazla olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherErciyes Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectOnline Newsen_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectUser Proclivityen_US
dc.subjectCopyrighten_US
dc.subjectÇevrimiçi Haberen_US
dc.subjectDijital Dönüşümen_US
dc.subjectKullanıcı Eğilimien_US
dc.subjectTelif Hakkıen_US
dc.titleA study of users’ proclivity to access news on the axis of digital transformationen_US
dc.title.alternativeDijital dönüşüm ekseninde kullanıcıların haberlere erişim eğilimleri üzerine bir incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Erciyes Communicationen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1603-4216en_US
dc.authorid0000-0002-0401-8545en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage713en_US
dc.identifier.endpage728en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.1074995en_US
dc.institutionauthorEsgin, Yeşim
dc.institutionauthorEken, İhsan
dc.identifier.trdizinid1117373en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess