Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMızrak, Filiz
dc.contributor.authorYüksel, Serhat
dc.contributor.authorSilahtaroğlu, Gökhan
dc.contributor.authorDinçer, Hasan
dc.date.accessioned2022-08-24T12:09:19Z
dc.date.available2022-08-24T12:09:19Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationMızrak, F., Yüksel, S., Silahtaroğlu, G. ve Dinçer, H. (2022). Sürdürülebilir ekonomik kalkınma bağlamında havayolu sektörüne yönelik etkin yatırım stratejilerinin belirlenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 784-793. https://doi.org/10.21547/jss.1005191en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21547/jss.1005191
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9667
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sürdürülebilir ekonomik kalkınma bağlamında havayolu sektörüne yönelik müşteri memnuniyeti bazlı yatırım stratejilerinin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik olarak, havacılık sektöründe müşterilerin taleplerini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, 2019 yılında en iyi 75 havayolu şirketi arasına giren şirketler inceleme kapsamına alınmıştır. Bahsi geçen şirketlere yönelik 2011-2020 yılları arasında Skytrax web sitesinden yapılan yorumlar analiz edilmiştir. İlgili müşteri yorumları metin madenciliği yöntemiyle KNIME platformu üzerinde analiz edilmiştir. Bu kapsamda, en fazla geçen tek, ikili ve üçlü kelime grupları belirlenmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, müşterilerin tüm havayolu şirketlerinden genel beklentileri sunulan hizmetin kaliteli olmasıdır. Koltuk rahatlığı, kabin ekibinin kibar ve yardımsever olması ve yemeklerin lezzetli olması gibi hususlar tüm ülkeler için ön plana çıkmıştır. Belirtilen hususlara ek olarak, müşteriler havayolu şirketlerinden genel olarak meydana gelen rötarlara ilişkin şikayetlerde bulunmaktadır. Dolayısıyla, bu problemi yaşayan havayolu şirketlerinin gerekli tedbirleri almadığı durumda diğerlerine kıyasla önemli ölçüde rekabet avantajı kaybedecekleri ortadadır. Öte yandan, Afrika, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’lı müşterilerin uçaklardaki temizliğe daha fazla önem gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, Güney Amerika’lı müşterilerin fiyatların yüksek olmasına yönelik bazı rahatsızlıkları bulunduğu belirlenmiştir. Bu bilgiler göz önünde bulundurularak, özellikle bu kıtaya hizmet veren havayolu şirketlerinin düşük fiyat odaklı yatırım stratejisini belirlemeleri yerinde olacaktır. Belirtilen bu öneriler ülkelerin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşabilmelerine yardımcı olacaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine customer satisfaction-based investment strategies for the airline industry to achieve sustainable economic development. For this purpose, it is intended to determine the factors affecting the demands of customers in the aviation industry. In this context, the companies that are among the top 75 airline companies in 2019 are included in the review. The comments made on the Skytrax website between the years 2011- 2020 for the aforementioned companies are analyzed. Relevant customer comments are evaluated on the KNIME platform by text mining methodology. In this context, most frequently used single, double and triple word groups are identified. According to the results of the analysis, the general expectations of the customers from all airline companies are the quality of the service provided. Matters such as the comfort of the seats, the polite and helpfulness of the cabin crew and the deliciousness of the food have come to the forefront for all countries. In addition, customers complain of general delays from airlines. Therefore, it is obvious that airline companies experiencing this problem will lose a significant competitive advantage compared to others if they do not take the necessary precautions. On the other hand, it is concluded that customers from Africa, North America and South America attach more importance to the cleanliness of their aircraft. Finally, it is determined that South American customers had some discomfort with the high prices. Considering this information, it would be appropriate for airline companies serving this continent to determine their investment strategy focused on low prices. These recommendations will help countries achieve their sustainable development goals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilir Ekonomik Kalkınmaen_US
dc.subjectHavayolu Sektörüen_US
dc.subjectMüşteri Beklentilerien_US
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.subjectSustainable Economic Developmenten_US
dc.subjectAirline Industryen_US
dc.subjectCustomer Expectationsen_US
dc.subjectData Miningen_US
dc.titleSürdürülebilir ekonomik kalkınma bağlamında havayolu sektörüne yönelik etkin yatırım stratejilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of effective investment strategies for the airline sector in the context of sustainable economic developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Lojistik Yönetimi Bölümüen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümüen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3472-394Xen_US
dc.authorid0000-0002-9858-1266en_US
dc.authorid0000-0001-8863-8348en_US
dc.authorid0000-0002-8072-031Xen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage784en_US
dc.identifier.endpage793en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.21547/jss.1005191en_US
dc.institutionauthorMızrak, Filiz
dc.institutionauthorYüksel, Serhat
dc.institutionauthorSilahtaroğlu, Gökhan
dc.institutionauthorDinçer, Hasan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster