Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSertelin Mercan, Çare
dc.contributor.authorYavuzer, Haluk
dc.date.accessioned2022-04-13T06:00:17Z
dc.date.available2022-04-13T06:00:17Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationSertelin Mercan, Ç. ve Yavuzer, H. (2017). Bilişsel-davranışçı yaklaşımla bütünleştirilmiş sosyal beceri eğitiminin ergenlerin sosyal kaygı düzeyine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1187-1202.en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9313
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilişsel - davranışçı yaklaşımla bütünleştirilmiş sosyal beceri eğitiminin ergenlerin sosyal kaygı düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubu Đstanbul’da bir devlet okulunda 6. ve 7. sınıfa devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere 12 oturumluk “Bilişsel - davranışçı yaklaşımla bütünleştirilmiş sosyal beceri eğitimi” verilmiş, kontrol grubuna ise araştırma kapsamında herhangi bir uygulamada bulunulmamıştır. Katılımcıların sosyal kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak “Çocuklar Đçin Sosyal Anksiyete Ölçeği” ve “Çapa Çocuk ve Ergenler Đçin Sosyal Fobi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları bilişsel - davranışçı yaklaşımla bütünleştirilmiş sosyal beceri eğitiminin ergenlerin sosyal kaygısını azaltmada etkili olduğunu, ve bu etkinin altı haftalık izleme çalışması sonucunda da devam ettiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose of the study is to examine the effect of social skills traing integrated with cognitivebehavioaral approach on reducing the social anxiety level of adolescents. Quasi experimental design with pre and post test, control group was used in the study. Research group was composed of 6th and 7th grade students from an state school in Đstanbul. Participants in the experimental group attended a 12 session social skills traing program integrated with cognitive-behavioaral approach. Control group did not receive any form of tratment or training. To determine social anxiety levels of the participants “Social Anxiety Scale For Children” and “Çapa Social Phobia Scale For Children And Adolescents” were conducted. Findings show that social-skills training integrated with cognitive-behavioral approach is an effective program to reduce social anxiety level of adolescents and the effect is valid within a six month period the program ended.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Kaygıen_US
dc.subjectSosyal Beceri Eğitimien_US
dc.subjectBilişsel Davranışçı Yaklaşımen_US
dc.subjectErgenleren_US
dc.subjectSocial Anxietyen_US
dc.subjectSocial Skills Trainingen_US
dc.subjectCognitive-Behavioral Approachen_US
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.titleBilişsel-davranışçı yaklaşımla bütünleştirilmiş sosyal beceri eğitiminin ergenlerin sosyal kaygı düzeyine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of social skills education program integrated with cognitive behavioral approach on social anxiety level of adolescentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4043-7314en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage1187en_US
dc.identifier.endpage1202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYavuzer, Haluk
dc.identifier.trdizinidTWpjeE1Ea3hNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster