Show simple item record

dc.contributor.authorYükselen, Arzu
dc.contributor.authorYumuş, Melike
dc.contributor.authorIşık, Esra
dc.date.accessioned2022-02-08T12:44:24Z
dc.date.available2022-02-08T12:44:24Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationYükselen, A., Yumuş, M. ve Işık, E. (2016). Çocuk kitabı seçme kriterlerine ilişkin okul öncesi eğitimcilerin görüşleri. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 161-168.en_US
dc.identifier.issn2148-3485
dc.identifier.issn2148-3272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8964
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimcilerin çocuk kitabı seçerken göz önünde bulundurdukları kriterlerin neler olduğunu belirlemektir. Bu bağlamda eğitimcilerin çocuk kitapları seçiminde dikkat ettikleri kriterler; resimli çocuk kitaplarının fiziksel ve içerik özellikleri, çocukların gelişimlerine uygunluğu ve çocuk kitabı türleri şeklinde kategorilendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel olmak üzere toplam 15 okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan 80 okul öncesi eğitimcisi oluşturmaktadır. Veriler, toplamda 24 sorudan oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak eğitimcilerin kitapların fiziksel özelliklerine ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip oldukları görülürken, kitabın kimin tarafından yazıldığı, hangi yayınevinden basıldığı konusunda gerekli ayrıntılara yeterince dikkat etmedikleri sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak eğitimcilerin kitap seçiminde eğitim düzeyinin önemli bir farklılık yarattığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the criteria that preschool educators consider while selecting children’s books. Within this context, the criteria in selecting children books are determined as physical and content properties of the books, appropriateness for child development and type of book. The sample group of the study consists of 80 preschool teachers who work at 15 different private and public preschools administered by the Ministry of Education. The questionnaire including 24 questions in total was used to collect the data. The data were analyzed using descriptive statistics through SPSS 20.0.The findings indicate that while preschool educators have sufficient amount of knowledge about the physical properties of the book, they pay less attention to the author and the publisher of the book. Furthermore, the education level of the educators creates a meaningful difference in the book selection process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Kitaplarıen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectKitap Seçme Kriterlerien_US
dc.subjectChild’s Booksen_US
dc.subjectChildren Literatureen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectBook Selection Criteriaen_US
dc.titleÇocuk kitabı seçme kriterlerine ilişkin okul öncesi eğitimcilerin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe preschool educators' views about the criteria for selecting children’s booken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBaşkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3522-865Xen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYükselen, Arzu
dc.identifier.trdizinidTWpJM09ETTBOQT09en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record