Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Ramazan Sertan
dc.contributor.authorÖzmet Koyuncu, Elif Aybeniz
dc.date.accessioned2022-01-27T06:32:03Z
dc.date.available2022-01-27T06:32:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-08-03
dc.identifier.citationÖzmet Koyuncu, E. A. (2021). Kekeleyen ve kekelemeyen 12-18 yaş arası çocuk ve ergenlerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8905
dc.description.abstractMevcut araştırmada, kekeleyen ve kekelemeyen 12.0-18.11 yaş arasındaki bireylerin pandemi dönemindeki sosyal medya kullanımı ve alt boyutları olan sosyal yetkinlik, paylaşım ihtiyacı, öğretmenlerle ilişki düzeyleri, sosyal izolasyon düzeylerinin karşılaştırılması ile katılımcıların internet kullanım amaçlarının ve sürelerinin kıyaslanması amaçlanmıştır. Araştırmaya kekemeliği olan 50 ve herhangi bir konuşma bozukluğu olmayan 50 çocuk ve ergen olmak üzere toplam 100 kişi katılmıştır. Katılımcıların bir kısmı kekemelik değerlendirme ve terapisi için başvuran çocuk ve ergenler arasından bir kısmı ise yapılan duyurular ile ulaşılan çocuk ve ergenler arasından katılım kriterlerine uygun olan gönüllüler arasından seçilmiştir. Katılımcılardan veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu ve Sosyal Medya Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; kekeleyen ve kekelemeyen çocuk ve ergenlerin pandemi döneminde sosyalleşmenin ana aracı olan sosyal medyayı kullanım süreleri artmıştır. Kekeleyen katılımcıların sosyal medyayı sohbet amaçlı kullanımı kekelemeyenlere göre daha fazladır. Kekeleyen ve kekelemeyen katılımcıların sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları arasında istatistiksel açısından farklılık bulunmamaktadır (P=0,05).en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study, was to compare the social media use of children and adolescents between the ages of 12.0-18.11 who stutter and their age-matched peers who do not stutter The sub-dimensions of social media use namely social competence, need for sharing, relationship levels with teachers, social isolation levels, and the purpose and duration of internet use of the participants. A total of 100 children and adolescents, 50 of whom had stuttering and 50 of whom had no speech disorders, participated in the study. Some of the participants were selected from among the children and adolescents who sought stuttering assessment and therapy, and some of them were selected from among the children and adolescents who were reached through the announcements, among the volunteers who met the participation criteria. Personal information form and Social Media Attitude Scale were applied to collect data from the participants. According to the findings of the research the duration of the use of social media, which is the main means of socialization, by children and adolescents who stutter and do not stutter has increased during the pandemic . Participants who stutter are more likely to use social media for chatting compared to those who do not stutter. There was no statistical difference between the attitudes of stuttering and non-stuttering participants towards social media use (P=0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKekemeliken_US
dc.subjectPandemi Döneminde İletişimen_US
dc.subjectSosyal İzolasyonen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Yetkinliken_US
dc.subjectCommunication During the Pandemicen_US
dc.subjectSocial Competenceen_US
dc.subjectSocial Isolationen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectStutteringen_US
dc.titleKekeleyen ve kekelemeyen 12-18 yaş arası çocuk ve ergenlerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of the attitudes towards social media use between 12-18 years old children and adolescents who stutter and who do not stutteren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster