In search of keeping good teachers: Mediators of teacher commitment to the profession
Künye
Eğinli, İ. (2021). In search of keeping good teachers: Mediators of teacher commitment to the profession. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(Special Issue 2), 911-936.Özet
To better understand teacher retention, the thrust of the study was to investigate the relationships among principal support, teacher efficacy, collective efficacy and practicing teachers' commitment to the profession. This study was designed to test the mediating role of teacher and collective efficacy beliefs on teacher commitment facilitating three mediation models. Data come from 260 public school teachers in the Washington DC area, aged between 20 and 69, who completed three questionnaires through which a predictive and mediation model of teacher commitment was tested. Teacher efficacy and collective efficacy beliefs were hypothesized to mediate the relations between the principal support and teachers' commitment to teaching profession. Mediation regression modelling was used to test and validate these three models across the sample of K-12 teachers. Teacher collective efficacy beliefs were found to be partially mediated the relationship between principal support and teacher commitment to teaching profession whereas general teacher efficacy and personal teacher efficacy did not mediate the relationship between principal support and teachers' commitment to the profession of teaching. The measures in this study can be used to guide professional development and measure how successful attempts are to increase teacher commitment. Öğretmen tutmayı daha iyi anlamak için çalışmanın amacı, müdür desteği, öğretmen yeterliği, kolektif yeterlik ve öğretmenlerin mesleğe bağlılığını uygulama arasındaki ilişkileri araştırmaktı. Bu çalışma, üç aracılık modelini kolaylaştıran öğretmen adanmışlığı üzerinde öğretmenin aracı rolünü ve kolektif yeterlik inançlarını test etmek için tasarlanmıştır. Veriler, öğretmen adanmışlığının tahmin ve arabuluculuk modelinin test edildiği üç anketi tamamlayan, Washington DC bölgesindeki 20 ila 69 yaşları arasındaki 260 devlet okulu öğretmeninden gelmektedir. Okul müdürü desteği ile öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine bağlılığı arasındaki ilişkiye aracılık etmek için öğretmen yeterliği ve kolektif yeterlik inançları varsayılmıştır. Arabuluculuk regresyon modeli, K-12 öğretmenlerinin örnekleminde bu üç modeli test etmek ve doğrulamak için kullanılmıştır. Öğretmen kolektif yeterlik inançlarının, müdür desteği ile öğretmenin öğretmenlik mesleğine bağlılığı arasındaki ilişkiye kısmen aracılık ettiği, genel öğretmen yeterliği ve kişisel öğretmen yeterliği okul müdürü desteği ile öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine bağlılığı arasındaki ilişkiye aracılık etmediği bulunmuştur. Bu çalışmadaki ölçüler, mesleki gelişimi yönlendirmek ve öğretmen adanmışlığını artırmaya yönelik girişimlerin ne kadar başarılı olduğunu ölçmek için kullanılabilir.