Sosyal medya adları ve Türk Medeni Kanunu m. 26 kapsamında sosyal medya adlarının korunması
Künye
Çakıroğlu, B. K. (2020). Sosyal medya adları ve Türk Medeni Kanunu m. 26 kapsamında sosyal medya adlarının korunması. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(1), 191-214. https://dx.doi.org/10.46547/imuhfd.2020.07.01.01Özet
Sosyal medya mecralarında kullanılan tüm adları, sosyal medya adları olarak ifade etmek gerekir. Bu adların içerisine, “web 2.0” teknolojisi içinde yer alan ve kişileri tanımlayan tüm işaretler girer. Bu kapsamda domain adları, internet alan adları veya herhangi bir sosyal medya uygulamasındaki kullanıcı adı örnek olarak gösterilebilir. Kişiler tarafından sosyal medyada kullanılan adlar, bireyin sahip olduğu ad gibi, onu diğer sosyal medya kullanıcılarından ayırabilir, diğer kullanıcılarla etkileşime geçmesini sağlayabilir. Bu özelliği ile sosyal medya adlarının da Türk Medeni Kanunu (TMK) madde (m.) 26 kapsamındaki korumadan yararlanabilmesi gerekir. Fakat sosyal medya adları her zaman, kişiyi bireyselleştirme ve tanıtma fonksiyonunu ihtiva etmez. Bu farklılığa sebep olan durum, sosyal medya uygulamalarındaki farklılıktan veya kişinin adını belirlemesindeki farklılıktan meydana gelebilir. Sonuçta sosyal medya adlarının bireyi tanıtma ve diğer bireylerden ayırma işlevi sağlanmadıkça TMK m. 26 ve kişiliği koruyan diğer hükümlerden yararlanmak mümkün olmayacaktır. All names used in social media applications should be expressed as social media names. All signs in “web 2.0” technology and identifying people are included in these names. In this context, domain names, internet domain names, or user name in any social media application can be shown as examples. The names used by people on social media, like the name that the individual has, can separate it from other social media users and enable it to interact with other users. With this feature, social media names can also be able to benefit from the protection within the scope of Article (Art.) 26 of the Turkish Civil Code (TCC). But social media names do not always include individualization and identification of the person. The situation that causes this difference may be due to the difference in social media applications or the difference in determining the person’s name. As a result, unless the function of identifying the individual and distinguishing other individuals, TCC Art. 26 and other provisions protecting the personality will not apply for social media names.
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi DergisiCilt
7Sayı
1Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [116]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2175]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Understanding ephemeral social media through instagram stories: A marketing perspective
Choosing media channels and consuming in digital channels have become crucial subjects in marketing and communication in the last century. Ephemeral social media, which can be defined as sharing and consuming media content ... -
Kekeleyen ve kekelemeyen 12-18 yaş arası çocuk ve ergenlerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarının karşılaştırılması
Özmet Koyuncu, Elif Aybeniz (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Mevcut araştırmada, kekeleyen ve kekelemeyen 12.0-18.11 yaş arasındaki bireylerin pandemi dönemindeki sosyal medya kullanımı ve alt boyutları olan sosyal yetkinlik, paylaşım ihtiyacı, öğretmenlerle ilişki düzeyleri, sosyal ... -
Medya ve toplum
Zafer, Cem; Vardarlıer, Pelin (2019)Medya olgusu ortaya çıktığı dönemden günümüze kadar insanlar ve toplum üzerinde etkili olmuştur. Bu etkinin boyutu medyanın ulaşılabilirlik seviyesi ile doğru orantılı olarak değişmiştir. İlk dönemlerde yalnızca yazılı ...