Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Zekiye Hande
dc.contributor.authorMalkoç, Asude
dc.date.accessioned2021-06-22T10:16:59Z
dc.date.available2021-06-22T10:16:59Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationYılmaz, Z. H. ve Malkoç, A. (2020). Kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 92-111. https://dx.doi.org/10.24315/tred.540609en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.24315/tred.540609
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7261
dc.description.abstractBu araştırmada, kaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere normal gelişim gösteren öğrenciler tarafından uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 15 ilkokulda görev yapan, 32 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin akran zorbalığına ilişkin algıları, gözlemleri ve çözümleri temaları oluşturulmuştur. Öğretmenler akran zorbalığının sebebi olarak en sık ailevi özellikleri dile getirmişlerdir. Zihin yetersizliği olan öğrencilerin tüm zorbalık türlerine (fiziksel, sözel, sosyal) maruz kaldığını ve en sık gözlenen zorbalık türünün sözel zorbalık olduğunu ifade etmişler; zorbalığın sıklıkla sınıf arkadaşları tarafından uygulandığını belirtmişlerdir. Akran zorbalığına ilişkin çözüm olarak öğretmenler bilgilendirme, uyarma ve empati kurdurma çalışmalarını yaptıklarını dile getirmişlerdir. Elde edilen bulgular, zihin yetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığını önlemeye yönelik çalışmalar yürütülmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the teachers’ opinions about peer bullying experienced by the children with intellectual disability at inclusive classes from typically developing students. Of the qualitative research methodologies, case study design was used in this study. The study group consists of 32 classroom teachers working at 15 state primary schools in Edirne. The data was collected by semi-structured interview technique. As a result of this research, themes on the teachers’ perceptions, their observations and their solutions for bullying were created. Most of the teachers expressed family characteristics as the reason for peer bullying. They stated that students with intellectual disability were exposed to all types of bullying (physical, verbal, social) and added that the most commonly observed type of bullying was verbal bullying. They reported that bullying was frequently practiced by classmates. As a solution to peer bullying, teachers stated that they were working on informing, warning and empathizing studies. The findings also suggest that studies should be conducted to prevent peer bullying applied to students with intellectual disability.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectZihin Yetersizliğien_US
dc.subjectAkran Zorbalığıen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectIntellectual Disabilityen_US
dc.subjectPeer Bullyingen_US
dc.titleKaynaştırma sınıfına devam eden zihin yetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' opinions on being exposed to bullying of students with intellectual disability in inclusive classesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimlerien_US
dc.authorid0000-0002-9073-2752en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage92en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.540609en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster