Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGümrükçüoğlu Okur, Saliha
dc.date.accessioned08.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-08T20:19:26Z
dc.date.available08.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-08T20:19:26Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationGümrükçüoğlu Okur, S. (2012). Şikâyet defterlerine göre Osmanlı teb’asının şikâyetleri. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 61(1), 175-206.en_US
dc.identifier.issn1301-1308
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/717
dc.description.abstractOsmanlı Devleti’nde Divan-ı Hümayun’da tutulan defterler arasında, Bâb-ı Âsafi kataloğuna kayıtlı olan 1649-1653 yılları arasındaki Şikâyet Defterlerini kapsayan bu çalışmada, söz konusu dönemin hukuk ve adalet anlayışının gün yüzüne çıkarılması amaçlanmıştır. Bu sebeple halkın ya da idarecilerin hangi konularda şikâyetlerinin olduğu tespit edilerek, Osmanlıdevletinde özellikle adalet alanında aksayan yönlerin belirlenmesine çalışılmıştır. Hiç şüphesiz söz konusu belgelerden elde edilen sonuçlar, dönemin hukuk işleyişini anlamak açısından önemlidir. Söz konusu şikâyetler “Şikâyet Edilenler” ve “Şikâyet Edenler” olarak iki kısımda tahlil edilmiştir. Bu ayrımda özellikle hangi kurum veya görevliden daha fazla şikâyet edildiği, bu şikâyetlerin çoğunlukla kimler tarafından yapıldığının ortaya çıkarılması amaçlanmış ve söz konusu tasnifler tablo ve grafiklerle desteklenmiştir. “Şikâyet Konuları” başlığıaltında ise, en fazla hangi konunun şikâyet sebebi olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Divan-ı Hümayun’dan idarecilere gönderilen ceza ve ikazlara da yer verilmiş ve bunlar “Şikâyetlerin Hukuki Sonuçları” başlığı altında ayrıca tahlil edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study; which covers Record Book of Complaints (Şikâyet Defterleri) between 1649-1653 that are recorded to the Bab-ı Asafi Catalogue among the books that are kept in Imperial Divan (Divan-ıHumayun); the purpose is to enlighten the law and justice approach of the era. Therefore, detecting the subjects complained about by the administrators or the public, it is aimed to determine specifically the failing sides of justice in the Ottoman Empire. Undoubtedly, from the point of understanding the operation of law, the results obtained from the aforementioned documents are important. The complaints are analyzed in two sections: “Those who they complain from” and “The Complainants”. In this distinction it is aimed to clarify which officers and which institutions are most complained about and the aforementioned classification is corroborated by tables and graphics. It is aimed to determine the subjects most complained about under the title “Complaint Subjects”. Besides, place is given to the punishments and the warnings submitted from Divan-ı Hümayun to the administrators and the punishments and the warnings are separately analyzed under the title “Legal Consequences of the Complaints”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞikâyeten_US
dc.subjectDivan-ı Hümayunen_US
dc.subjectEhl-i Örf (Kamu Hukuku)en_US
dc.subjectKadıen_US
dc.subjectAdaleten_US
dc.subjectComplainten_US
dc.subjectImperial Divanen_US
dc.subjectPublic Servanten_US
dc.subjectJudgeen_US
dc.subjectJusticeen_US
dc.titleŞikâyet defterlerine göre osmanlı teb’asının şikâyetlerien_US
dc.title.alternativeThe complaints of ottoman society acording to record book of complaintsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Kamu Hukuku Bölümü, İslam Hukuku Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.volume61en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage206en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster