Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarakçı, Devrim
dc.contributor.authorAvcıl, Eren
dc.date.accessioned2021-06-14T07:23:07Z
dc.date.available2021-06-14T07:23:07Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-01-03
dc.identifier.citationAvcıl, E. (2017). Serebral palsili olgularda video bazlı oyunların üst ekstremite fonksiyonlarına etkinliğinin araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7146
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı, SP tanılı çocuklarda Nörogelişimsel Tedavi (NGT) temelli üst ekstremite rehabilitasyonu ile video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonunun eklem hareket açıklığı (EHA), kas tonusu, kavrama kuvveti, çimdikleyici kavrama kuvveti ve fonksiyonel yetenekler üzerine etkilerini karşılaştırmaktır. Çalışmaya dahil edilen 30 olgu, grup I (Video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonu) ve grup II (NGT temelli üst ekstremite rehabilitasyonu) olarak iki gruba randomize edildi. Her iki gruptaki olgular haftada 2 kez toplam 15 seans (1 seans 45 dakika) tedaviye alındı. Çalışmamızda olguların EHA "gonyometre", üst ekstremite kavrama kuvveti "dinamometre", çimdikleyici kavrama kuvveti "pinçmetre", spastisite "Modifiye Ashworth Skalası (MAS)", fonksiyonel yetenekler ise "Çocukluk Çağı Sağlık Değerlendirme Anketi (CHAQ)", "Duruöz El İndeksi (DEİ)", "kaba motor fonksiyon sınıflandırma sistemi (KMFSS)", "El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (MACS)", "Jebsen El Fonksiyon Testi (JTHFT)"," Minnesota El Beceri Testi " ve "Dokuz Delikli Peg Testi" ile değerlendirildi. Tedavi sonrası her iki grupta da EHA, kavrama kuvveti, MAS, CHAQ, DEİ, MACS, JTHFT, Minnesota El Beceri Testi, Dokuz Delikli Peg Testi skorlarında anlamlı değişim elde edildi (p<0,05). Grup I, Grup II ye göre spastisite ve Minnesota El Beceri Testi skorlarında elde edilen değişimde istatistiksel olarak üstündü (p<0,05). Çalışmamızda üst ekstremite etkilenimi olan SP'li çocuklarda iki farklı üst ekstremite rehabilitasyon programı spasitisite, kavrama kuvvetleri, EHA ve fonksiyonel yeteneklerde anlamlı değişim sağlamıştır ve video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonunun SP'li çocuklarda alternatif bir tedavi olabileceği kanıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of our study was to investigate the effects of NGT based upper extremity rehabilitation and upper extremity rehabilitation with video-based games on range of motion (ROM), muscle tonus, grip and pinch strengths and functional abilities in children with Cerebral Palsy (CP). The 30 patients included in the study were randomized into two groups: group I (upper extremity rehabilitation with video-based games) and group II (NGT-based upper extremity rehabilitation). The cases in both groups received a total of 15 sessions (1 session 45 minutes) twice a week. The patients range of motion (ROM) by "goniometer", upper extremity grip strength by "dynamometer", pinch grip strength "pinchmeter", spasticity "Modifiye Ashworth Scale (MAS)", functional ability by "Childhood Health Assessment Questionaire (CHAQ)", "Duruoz Hand Index (DEI)", "Gross motor function classification system (GMFCS)", " Hand Skills Classification System (MACS) ", "Jebsen-Taylor Hand Function Test (JTHFT)", "Minnesota Hand Dexterity Test" and " Nine Hole Peg Test" were evaluated. After treatment, significant changes were found in ROM, grip strengths, MAS, CHAQ, DEI, MACS, JTHFT, Minnesota Hand Skill Test, Nine-hole Peg Test scores in both groups (p <0.05). Group I was statistically more superior than group II in changes of spasticity, minnesota hand dexterity test scores (p <0.05). In our study, two different upper extremity rehabilitation programs in CP children with upper extremity involvement showed significant changes in spasticity, grip strength, ROM and functional abilities, and it was proved that upper extremity rehabilitation with video-based games could be an alternative treatment for children with CP.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGünlük Yaşam Aktivitelerien_US
dc.subjectNörogelişimsel Terapien_US
dc.subjectSerebral Palsien_US
dc.subjectÜst Ekstremiteen_US
dc.subjectVideo Oyunlaren_US
dc.subjectActivities of Daily Livingen_US
dc.subjectNeurodevelopmental Therapyen_US
dc.subjectCerebral Palsyen_US
dc.subjectUpper Extremityen_US
dc.subjectVideo Gamesen_US
dc.titleSerebral palsili olgularda video bazlı oyunların üst ekstremite fonksiyonlarına etkinliğinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effectiveness of video-based games on upper limb function in cerebral palsy casesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster