Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVardarlıer, Pelin
dc.contributor.authorZafer, Cem
dc.date.accessioned2021-04-21T07:39:41Z
dc.date.available2021-04-21T07:39:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationVardarlıer, P. ve Zafer, C. (2020). Social media and crisis management: The case study of cambridge analytica. Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 18(TBMM 100. Yıl Özel Sayısı), 31-44. https://dx.doi.org/10.18026/cbayarsos.491147en_US
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18026/cbayarsos.491147
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6755
dc.description.abstractThe ever-growing use of new communication technologies and their evolving functionality transform the use of social media in businesses. The views of social media that are very different from each other, sometimes even diametrically opposed to each other, are put forward in terms of the effects of social media on individuals, social groups and society as a whole. Especially in crisis situations, through social media, businesses tend to communicate faster with their target audiences. However, they aim to protect their image and manage their reputation. In particular, the recent example of Cambridge Analytica, a company that analyzed social media data and utilized strategic management tools on social media, has had a serious role in the US elections and the crisis management of changing political balances caused by this social change has been loudly heard. In this study, a general theoretical framework related to social media and crisis management is presented, followed by views on the Cambridge Analytica crisis and its effects on Facebook.en_US
dc.description.abstractYeni iletişim teknolojilerinin giderek artan kullanıcılığı ve gelişen işlevselliği işletmelerde sosyal medya kullanımını dönüştürmektedir. Sosyal medyanın bireyler, toplumsal gruplar ve bir bütün olarak toplum üzerinde yapabileceği etkiler konusunda, birbirinden çok farklı, hatta kimi zaman birbirleriyle taban tabana zıt görüşler ileri sürülmektedir. Özellikle kriz durumlarında sosyal medya aracılığı ile işletmeler hedef kitleleri ile daha hızlı iletişim kurmaya yönelmektedirler. Bununla birlikte imajlarını korumayı ve itibar yönetimini amaçlamaktadırlar. Son dönemde dünyayı yakından ilgilendiren Cambridge Analytica şirketinin sosyal medya verileri üzerinden gerçekleştirdiği analiz ile yine sosyal medya üzerinden stratejik yönetim araçlarının kullanımıyla Amerika seçimlerinde kayda değer seviyede oynadığı rol ve bu gerçekleşen toplumsal değişimin dünya üzerindeki politik dengelerde yarattığı kriz yönetimi oldukça ses getirmişti. Bu noktadan hareketle yapılan bu çalışmada, ilk önce sosyal medya ve kriz yönetimi ile ilgili genel bir teorik çerçeve sunulmakta ve daha sonra Cambridge Analytica krizi ve krizin Facebook'a etkilerine ilişkin bakış açıları ortaya konulmaya çalışılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherCelal Bayar Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectCrisis Managementen_US
dc.subjectCambridge Analyticaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectKriz Yönetimien_US
dc.subjectCambridge Analyticaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.titleSocial media and crisis management: The case study of cambridge analyticaen_US
dc.title.alternativeSosyal medya ve kriz yönetimi: Cambridge analytica örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar University Journal of Social Sciencesen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5101-6841en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issueTBMM 100. Yıl Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.18026/cbayarsos.491147en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster