Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKumbasar, Banu
dc.date.accessioned08.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-08T20:19:15Z
dc.date.available08.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-08T20:19:15Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationKumbasar, B. (2016). Hasta odaklı sağlık hizmetlerinde iletişim. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 3(1), 85-90. https://dx.doi.org/10.17681/hsp.50586en_US
dc.identifier.issn2148-7588
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/662
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17681/hsp.50586
dc.description.abstractLiteratürde hasta odaklı sağlık hizmetlerinin çeşitli tanımları bulunmaktadır. Genel olarak hasta odaklı sağlık hizmetleri hasta, hasta yakını ve sağlık hizmeti sunan çalışanlar arasında işbirliğine dayalı bir biçimde yürütülen, hastanın değer, ihtiyaç ve önceliklerinin dikkate alınarak sunulan sağlık hizmeti olarak tanımlanmaktadır. İşbirliği, hastanın tedavi sürecine aktif katılımı ve hastanın sorumlulukları hasta odaklı sağlık hizmetlerinde önem kazanan unsurlardır. Hasta odaklı sağlık hizmetlerinde hasta ve yakınlarının tedavi ve karar sürecine aktif katılımı beklenmektedir. Hasta ve hasta yakını tedavi sürecinin önemli bileşenleri olarak değerlendirilmektedir. Hasta birey olarak dikkate alınmaktadır, ihtiyaç ve beklentileri ön plana çıkarılmaktadır. Hasta ve hasta yakınlarıyla etkin iletişim hasta odaklı sağlık hizmetlerinin temelini oluşturmaktadır. Hastanın duygu ve düşüncelerinin açığa çıkarılması, karar alma sürecine aktif katılımı gibi unsurlar etkin iletişim ile gerçekleştirilebilir. Bu nedenle iletişim hasta odaklı sağlık hizmetlerinin önemli bir koşulu olarak değerlendirilmelidir.en_US
dc.description.abstractThere are multiple definitions of patient-centered care. Basically; patient-centered care is a partnership among patients, families and health care providers. Patient-centered care is grounded on a respect for patients neeeds and preferences. Collaboration, patients responsibilities and patients engagement in the care process are the common concepts in definitions of patient-centered care. Patients and families are the parts of the team. Patient is an individual and patients needs and expectations are the core of the patient-centered care. Efficient communication is the major component of the patient-centered care. Thus; communication is identified the core of the patient-centered care.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkin İletişimen_US
dc.subjectHasta Odaklıen_US
dc.subjectSağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectEfficient Communicationen_US
dc.subjectHealthcareen_US
dc.subjectPatient-Centereden_US
dc.titleHasta odaklı sağlık hizmetlerinde iletişimen_US
dc.title.alternativeCommunication in patient-centered health careen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7216-5950en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster