Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozaykut Bük, Tuba
dc.contributor.authorAkboğa, Sema
dc.date.accessioned2021-02-05T11:20:06Z
dc.date.available2021-02-05T11:20:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationBozaykut Bük, T. ve Akboğa, S. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde işletme-sivil toplum kuruluşları iş birliklerinin dinamikleri: Türkiye örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 75(3), 813-837. https://doi.org/10.33630/ausbf.583673en_US
dc.identifier.issn0378-2921
dc.identifier.issn1309-1034
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33630/ausbf.583673
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6529
dc.description.abstractHer geçen gün daha da yaygınlaşan kurumsal sosyal sorumluk uygulamaları, sivil toplum kuruluşlarını işletmeler için önemli bir stratejik ortak konumuna taşımıştır. Bu çerçevede çalışma, işletmelerin kaynak sürdürebilirliği ve toplumsal refahı sağlamak amacıyla gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri çerçevesinde sivil toplum kuruluşlarıyla yaptıkları iş birliklerini etkileyen faktörleri incelemektedir. Çalışmada öncelikle kurumsal sosyal sorumluluk alanının gelişiminde işletme-sivil toplum kuruluşları iş birliklerinin rolü tartışılmış, ardından finansal performansın, yasal çerçevenin ve sektörün bu iş birlikleri üstündeki etkileri analiz edilmiştir. Araştırma soruları, Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksinde yer alan işletmelerin 2009-2016 dönemi yıllık faaliyet raporları ve finansal raporları kullanılarak oluşturan panel veri setine ikili lojistik regresyon analizi uygulanarak cevaplanmıştır. Yapılan analizler, satış karlılığı arttıkça, işletme-sivil toplum kuruluşları iş birliklerinin arttığını göstermiştir. İmalat sanayinde faaliyet gösteren işletmelerin sivil toplum kuruluşlarıyla geliştirdikleri iş birliklerinin diğer sektörlere göre sayıca daha yüksek olduğu bir diğer araştırma bulgusudur. Ayrıca, faaliyet raporlarında sosyal sorumluluk projelerine yer verilmesinin önerildiği yasal tebliğin bu iş birlikleri üstünde bir etkisinin olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe current research investigates the factors affecting the collaborations that the firms establish with civil society organizations with the goal of achieving resource sustainability and social welfare. This article business discusses the role of business-civil society organization collaborations in the development of corporate social responsibility and then analyzes the effects of financial performance, legal framework, and the firm's sector on firm-civil society organization collaborations. In order to answer the research questions, this research analyzes a panel data set which was created based on the 2009-2016 annual activity reports of the firms in the Borsa Istanbul Sustainability Index. Binary logistic regression was used in the analysis of the data. The analysis revealed that return on sales has a positive effect on business-civil society organization collaborations. The analysis also showed that the number of business-civil society organization collaborations is higher in manufacturing industry, whereas the legal framework that proposes the inclusion of corporate social responsibility projectsin the annual activity reports of the firms does not have any effect on these collaborations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluken_US
dc.subjectİşletme-Sivil Toplum Kuruluşları İş Birliklerien_US
dc.subjectFinansal Performansen_US
dc.subjectKurumsal Yönetim İlkeleri Tebliğien_US
dc.subjectSektören_US
dc.subjectCorporate Social Responsibilityen_US
dc.subjectBusiness-Civil Society Organization Collaborationsen_US
dc.subjectFinancial Performanceen_US
dc.subjectCorporate Governance Compliance Statementen_US
dc.subjectSectoren_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde işletme-sivil toplum kuruluşları iş birliklerinin dinamikleri: Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeThe dynamics of business-civil society organization collaborations in the framework of corporate social responsibility: The case of Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi SBF Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0887-5963en_US
dc.authorid0000-0003-0937-9961en_US
dc.identifier.volume75en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage813en_US
dc.identifier.endpage837en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.33630/ausbf.583673en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster