Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülen Ertosun, Öznur
dc.contributor.authorErdil, Oya
dc.contributor.authorAlpkan, Lütfihak
dc.date.accessioned2021-01-25T10:01:01Z
dc.date.available2021-01-25T10:01:01Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationGülen Ertosun, Ö., Erdil, O. ve Alpkan, L. (2018). Pozitif psikolojik sermaye ve çalışan adanmışlığı ilişkisi – Deneysel bir çalışma. Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi, 6(4), 1033-1052. https://doi.org/10.15295/bmij.v6i4.295en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v6i4.295
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6372
dc.description.abstractPozitif psikolojik sermaye, son yıllarda en çok çalışılan örgütsel davranış kavramlarından birisidir. Pozitif psikolojik sermayenin kısa müdahaleler ile geliştirilebilir olmasına yönelik bulgular alan yazında yeni araştırmalara yön vermiştir. Bu çalışma pozitif psikolojik sermaye seviyesine yapılan kısa müdahalelerin çalışanların pozitif psikolojik sermaye seviyesinin yanı sıra hem işe hem de kuruma adanmışlık seviyesine de etki edip etmeyeceğini test etmek amacıyla tasarlanmıştır. Luthans ve çalışma arkadaşlarının (2006, 2008 ve 2010) yönergesinden yola çıkarak hazırlanmış olan pozitif psikolojik sermaye geliştirme eğitimi Solomon dört gruplu deney tasarımı ile uygulanmıştır. Eğitim uygulaması çeşitli sektörlerden lisansüstü eğitim alan gönüllü 110 çalışanın katılımıyla 7 oturumda gerçekleştirilmiştir. Eğitim uygulaması çalışanların pozitif psikolojik sermaye seviyelerinde yaklaşık %5 oranında bir artışa yol açmıştır, ancak çalışanların işe adanmışlık ve kuruma adanmışlık seviyelerinde anlamlı bir değişim gerçekleşmemiştir. Bulgular eğitimin etkinliğini göstermekle beraber, pozitif örgütsel sonuçlar üzerinde etkisinin farklı değişkenler ve yöntemler ile araştırılması gerektiğine dikkat çekmektedir.en_US
dc.description.abstractPositive psychological capital has been one of the most studied organizational behavior concepts in recent years. Findings of positive psychological capital have proved that the subject needs to be developed with micro interventions, and thus, have led to new researches in the literature. This study was designed to test whether the micro interventions to the positive psychological capital level will affect the level of positive psychological capital of the employees, as well as the level of engagement to both the job and to organization. Positive psychological capital development training, based on the direction of Luthans and his coworkers (2006, 2008 ve 2010) were implemented by Solomon four group experimental design. The training was carried out in 7 sessions with the participation of 110 volunteers from various sectors. The training program led to a 5% increase in positive psychological capital levels of employees but no significant change was observed in the engagement to job and to organization of the employees. The findings indicate the effectiveness of training program, but it also draws attention to the fact that positive organizational results should be investigated via different variables and methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYusen Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPozitif Psikolojik Sermayeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSolomon Dört Gruplu Deney Tasarımıen_US
dc.subjectİşe Adanmışlıken_US
dc.subjectKuruma Adanmışlıken_US
dc.subjectPositive Psychological Capitalen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectSolomon Four Groups Designen_US
dc.subjectExperimental Designen_US
dc.subjectJob Engagementen_US
dc.subjectOrganization Engagementen_US
dc.titlePozitif psikolojik sermaye ve çalışan adanmışlığı ilişkisi – Deneysel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativePositive psychological capital and employee engagement relationship- An experimental studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İşletme ve Yönetim Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Lojistik Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1033en_US
dc.identifier.endpage1052en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v6i4.295en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster