Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaykal, Elif
dc.contributor.authorZehir, Cemal
dc.contributor.authorKöle, Mahmut
dc.date.accessioned2021-01-21T11:11:09Z
dc.date.available2021-01-21T11:11:09Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationBaykal, E., Zehir, C. ve Köle, M. (2018). Hizmetkâr liderlik firma performansı ilişkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracı (mediatör) etkisi. Akademik Hassasiyetler, 5(9), 111-133.en_US
dc.identifier.issn2148-5933
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6336
dc.description.abstractBu çalışmada, hizmetkâr liderlik tarzı ve bu liderlik tarzının firma performansı üzerinde yarattığı pozitif etki üzerine odaklanılmıştır. Takipçilerini ön planda tutan ve destekleyen hizmetkâr liderlik modelinin destekleyici tarzının ve takipçilerini ön planda tutma eğilimin, çalışanların örgütsel özdeşleşmeleri üzerinde pozitif etki yaratacağı ve söz konusu liderlik tarzının firma performansı ile arasındaki ilişkide, örgütsel özdeşleşmenin aracı (mediator) etkisine sahip olacağı öngörülmüştür. Çalışmaya ait saha araştırması Marmara bölgesinde, üretim ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren, 187 firma üzerinde uygulanmış, çalışmaya katılmayı kabul eden firmalara 5’er adet araştırma anket yönlendirilmiş ve sonuçta 527 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Katılımcılar, özellikle ilgili firmalarda çalışan beyaz yakalı çalışanlar arasından seçilmiştir. Araştırmaya ait veriler yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiş ve analizler sonucunda, hizmetkâr liderliğin, takipçilerinin örgütsel özdeşleşmeleri üzerinde pozitif yönde etkisi olduğu teyit edilmiş ve hizmetkâr liderliğin firma performansı üzerindeki söz konusu etkisinin çalışanların deneyimlediği örgütsel özdeşleşme aracılığı ile gerçekleştiği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları ilgili alan yazınında daha önce farklı bağlamlarda, hizmetkâr liderlik ve firma performansı ilişkisi üzerinde yapılan çalışmalarla paralellik göstermekte olup, çalışanların örgütsel özdeşleşmesi yoluyla ortaya çıkan dolaylı etkinin, hizmetkâr liderliğin zorlayıcı bir liderlik biçimi olmadığını, çok katı bir performans odaklılık sergilemediğini, rekabetçi bir liderlik tarzı olmadığını, tam tersine, takipçilerin çıkarlarını önceliklendiren bir liderlik biçimi olduğunu doğrulamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study deals with the servant leadership style and its positive effects of firmperformance. It is foreseen that supportive leadership style of servant leadership, thatis the tendency to hold the followers in the front, will have a positive impact on theorganizational identification of the employees and organizational identification willhave a mediating effect on the relationship between servant leadership and firm performance. Field survey of the study was conducted on 187 firms operating in the production and service sectors in the Marmara region and 5 data collection forms were sent toeach of these companies and in the end 527 available forms were obtained. The participants were selected especially from white-collar workers. The data were analyzed bystructural equilibrium modeling and it was found that servant leadership was influential on organizational identification of followers, and effect of servant leadership onfirm performance was achieved through organizational identification. The findings ofthe study were similar to the previous studies on firm performance and servant leadership. The indirect effect occurring through organizational identification confirms thatservant leadership is not a compelling form of leadership namely; it is not a strictlyperformance-focused, competitive leadership style; on the contrary, it is a form ofleadership that prioritizes the interests of followers prior to organizational outcomes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherA Kitapen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmetkâr Liderliken_US
dc.subjectÖrgütsel Özdeşleşmeen_US
dc.subjectFirma Performansıen_US
dc.subjectServant Leadershipen_US
dc.subjectOrganizational Identificationen_US
dc.subjectFirm Performanceen_US
dc.titleHizmetkâr liderlik firma performansı ilişkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracı (mediatör) etkisien_US
dc.title.alternativeThe mediation effect of organizational identification in the relationship between servant leadership and firm performanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkademik Hassasiyetleren_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4966-8074en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster